Ny bärbar dator. Mac eller pc?

Håller med föregående talare. En iMac 27" ger dig ett eget lilla studio med en gudomlig skärm grym prestanda samt otroligt läcker finish.

Och som det nämnts innan. Lägg märke till att i princip ALLA har använt PC till vardagen. De som bytt till Mac klagar aldrig eller i undantagsfall. Tvärt om är inte situationen samma.

Skaffa dig en egen uppfattning, du kommer ändå byta burk inom 3-5 år igen. Skaffa en mac en gång. Gillar du inte den så sälj den igen. Du förlorar marginellt på beg.-priset. Förmodligen tittar du aldrig tillbaks. :tummenupp

En fråga jag funderar över.... Ska datorn vara bärbar eller kvittar det?..... för om det kvittar så tycker jag att du skall satsa på en iMac 27", just för skärmens skull, sen är APP (applecare protection plan) mycket mer prisvärd då den bara kostar 1795 till en imac. Jag sitter själv, som jag sa tidigare, vid en iMac 27" dock med intel core 2 duo processor på 3,06ghz och mer nöjd har jag aldrig varit över en dator. Håller själv på med mycket fotoredigering i både lightroom och photoshop

Själv bytte jag helt från PC 2007 till förmån för mac. köpte mig en iMac 24", lät pc'n vara kvar utifall jag skulle ångra mig. 1vecka efter inköpet åkte pc'n ut, har inte sett röken av den sen dess och lär inte göra det heller. Som så många andra skrivit ang prestanda osv, kan jag inte göra än att hålla med. Visst mac kostar lite mer. men å andra sidan behöver man inte uppgradera datorn stup i kvarten, rensa den från massa skit som följt med det man surfade på på nätet (har varken brandvägg eller antivirus till macen och aldrig behövt det heller, peppar peppar ta i .....).
Gällande program(som i TS fall foto/media) så finns det som finns till windows till mac(om inte än mer till mac), du slipper tom att installera bootcamp o infektera din möjligen blivande fina maskin med detta äckliga operativ.

Ska du däremot använda din dator till att spela, ja då är det en helt annan femma. Då många spel enkom görs för windows....

Sen om det ska vara bärbart eller inte är upp till dig. har du inte behovet av att alltid kunna vara mobil utan hellre sitter vid en schysst skärm o gör dina saker är valet inte svårt. iMac 27"

Vet inte om du blev klokare men men hoppas vi lyckas övertala dig att bli en lycklig mac-ägare iaf. Lycka till med köpet.

Jag kan inte alls Mac men nog får man betala för mycket för dom?

Den dyraste Pc-laptopen med 18,4 skärm jag hittar på Netonnet kostar 15 900: -. http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-17-tum/acer-as8943g-724g64mn/136300.3004/

Prestandan är ju i hästväg med Intels senaste processor!

18,4-tums Full HD-skärm
Intel Core i7-720QM
4GB DDR3 RAM
640GB hårddisk
ATI Radeon HD5650 1GB
HDMI-anslutning

Kolla själv på netonnet. Det dräller av pc-datorer i olika prisklasser. En pc med Win 7 går inte av för hackor. Fråga mig för jag har två datorer med Win 7.

Jag kan inte alls Mac men nog får man betala för mycket för dom?

Den dyraste Pc-laptopen med 18,4 skärm jag hittar på Netonnet kostar 15 900: -. http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-17-tum/acer-as8943g-724g64mn/136300.3004/

Prestandan är ju i hästväg med Intels senaste processor!

18,4-tums Full HD-skärm
Intel Core i7-720QM
4GB DDR3 RAM
640GB hårddisk
ATI Radeon HD5650 1GB
HDMI-anslutning

Kolla själv på netonnet. Det dräller av pc-datorer i olika prisklasser. En pc med Win 7 går inte av för hackor. Fråga mig för jag har två datorer med Win 7.

Beror väl på. för dessa pengar(+ eller minus nåt) lär du ju få en mac som är minst lika snabb och med inga bekymmer alls med...

Windows är ju trots allt windows.... new look. same shit under the hood the last 5 years.......

Beror väl på. för dessa pengar(+ eller minus nåt) lär du ju få en mac som är minst lika snabb och med inga bekymmer alls med...

Windows är ju trots allt windows.... new look. same shit under the hood the last 5 years.......

Windows 7 går inte att jämföra med tidigare versioner av Windows vad gäller tillförlitlighet. Tröga Vista var ju ett bottennapp som aldrig skulle nått marknaden. Win 7 däremot är vad Vista skulle ha varit. Att en Mac skulle vara bulletproff och aldrig någonsin krångla tror jag inte på för en dator är en dator och kan fallera.

Det går inte att undvika subjektiva skriverier vad gäller råd om datorinköp. Trådskaparen får ju bilda sig en egen uppfattning vilket han säkerligen gör.

Beror väl på. för dessa pengar(+ eller minus nåt) lär du ju få en mac som är minst lika snabb och med inga bekymmer alls med....

Bekymmer med windows = sbs.

Och, nej, för samma pengar får du inte i närheten av samma prestanda i en mac. Inte ens de mest inbitna macfansen kan ärligt påstå detta.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick