Ny både här och på motorcykeln:)

Nettan2

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
-93 Kawsaki zzr 600
Kananonbra forum!

Jag nyligen börjat övningsköra privat sedan min man tagit mc kort nu i juli. Jag hade aldrig åkt mc eller ens kört moppe så jag förstod aldrig riktigt tjusningen förren jag satt bakpå cykeln när min man tagit kortet, vilken känsla! Helt underbart och jag visste direkt att jag vill ha eget kort.

Eftersom jag inte kört något mer på två hjul förutom vanlig cykel så förstod jag att jag inte kan hinna ta kortet nu i sommar utan satsar istället på att läsa in teorin och träna bankörning. Jag har köpt en Kawasaki 600 zzr - 93 och har turen att bli coachad på banan av min man och en god vän som även han nyligen tagit kortet. Jag har även kört ca 50 mil i trafiken med min far som handledare.

Allt går riktigt bra frånsett ett par vurpor på banan, senast i dag på hinderbanan med slalomkörning. Det gick så bra att jag körde på lite för snabbt och kom för snävt in emot sista konan. Bromsade och styde och det gick åt he...Nåja, man lär av misstagen. Som tur är så hade jag på känn att jag skulle vurpa några gånger så jag köpte en billig cykel som jag inte behöver vara så rädd om. Sitter i skrivande stund och väntar på att få min högra fotpinne ihopsvetsad efter dagens bravader. Jag är lite blåslagen och skrapad men skam den som ger sig- det ska gå till slut:yoparty

Hälsar
Nettan2

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Tjenixen. Välkommen,och lycka till med körandet. Övning ger färdighet. Blåmärken och skrubbsår försvinner, men inte längtan att få köra hoj.:tummenupp

gixxer_girl_76

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750
hej o välkommen!

jätte kul o se att en till tjej här inne har precis börjat övningsköra privat lika som jag. hoppas det fortsättningsvis kommer gå bra o köra hoj o lycka till med mc kortet.

Nettan2

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
-93 Kawsaki zzr 600
Välkommen:tummenupp

Att be dig ta det lugnt är nog lite sent eller:va

:D :D :D :D

Jag tyckte att det gick så bra så jag var tvungen att försöka bli ännu bättre- FORT. "Helst igår" är mitt andra namn men jag har lärt mig av misstaget och jag behövde krascha för att fatta. Det hade inte räckt med att min kompis som var med hade sagt åt mig att ta det lungt innan det hände. Nu kommer jag däremot att lyssna.

Jag blir lite frustrerad...............när jag väl vågar gunga cykeln i serpentinbanan och få kläm på det hela så går det åt helvete. Bara för att inte avsluta men en krasch i minne när jag gått från banan så körde jag den 2ggr till (utan höger fotpinne) bara för att inte lämna banan med ett misslyckande och det känns i alla fall bra.

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
Hej och VÄLKOMMEN!
Roligt med en till tjej som håller på att ta mc- kort!
Håller även jag på att öva öva och åter öva manöverbanan!

Lycka till med kortet!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Välkommen till en ny värld, på hoj. LYCKA TILL :)

// Ullis

hej o välkommen!

jätte kul o se att en till tjej här inne har precis börjat övningsköra privat lika som jag. hoppas det fortsättningsvis kommer gå bra o köra hoj o lycka till med mc kortet.

Lycka till med lappen. Det ÄR värt allt slit & pengar, jag looooovar :)

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...