Ny "bakdel" till en gsx750r -92

bjorken

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
Gsxr 750 -92
har suttit och letat febrilt efter en bakdel som ska passa utan större problem på min gsxr -92 är det någon som har en aning om vart man kan få tag på färdiga styling bakdelar?? eller är det att snickra själv som gäller??? är det någon som har något tips så hör gärna av er!! :banana
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
bjorken skrev:
har suttit och letat febrilt efter en bakdel som ska passa utan större problem på min gsxr -92 är det någon som har en aning om vart man kan få tag på färdiga styling bakdelar?? eller är det att snickra själv som gäller??? är det någon som har något tips så hör gärna av er!! :banana

har åxå funderat på de där. fast till en -91
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
bjorken skrev:
har suttit och letat febrilt efter en bakdel som ska passa utan större problem på min gsxr -92 är det någon som har en aning om vart man kan få tag på färdiga styling bakdelar?? eller är det att snickra själv som gäller??? är det någon som har något tips så hör gärna av er!! :banana

Tror tyvärr att det är lite svårt att få tag i undertray's osv till dom äldre hojarna. Hade tidigare en ZXR-750 89a o det var ju helt lönlöst att få tag i styling grejor :huvet . Det du kanske skulle kunna göra är att köpa en bakdel till en lite nyare och modda den med underdel osv, eller att du köper en undertray o moddar den så att den passar med Org bakdel.
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
ZXRMANNEN skrev:
Tror tyvärr att det är lite svårt att få tag i undertray's osv till dom äldre hojarna. Hade tidigare en ZXR-750 89a o det var ju helt lönlöst att få tag i styling grejor :huvet . Det du kanske skulle kunna göra är att köpa en bakdel till en lite nyare och modda den med underdel osv, eller att du köper en undertray o moddar den så att den passar med Org bakdel.


jo de verkar lite dåligt om det.
men jag tycker att de är många som sätter bakdelarna från en ninja på gammla gsxr. men jag vet inte hur de passar (hur mycke man måste modda)
 

bjorken

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
Gsxr 750 -92
nicce skrev:
jo de verkar lite dåligt om det.
men jag tycker att de är många som sätter bakdelarna från en ninja på gammla gsxr. men jag vet inte hur de passar (hur mycke man måste modda)

vilka "gamla gixxrar" menar du?? ja har en polare som har en ninja bakdel på en -87 men då har han ju iofs bytt hela bakramen men det er ju väl mycket jobb tycker jag...hittade ju en bakdel som var grymt fin på en hemsida men den fann dock bara på kort monterad hittade då inte någon sida där dom sålde den...
 

nosisfun

n2o is fun
Gick med
1 Feb 2004
Ort
södra halland
Hoj
suzuki gsxr1100 -91
prova bakdelen från gsxr 1000 eller 750

bjorken skrev:
har suttit och letat febrilt efter en bakdel som ska passa utan större problem på min gsxr -92 är det någon som har en aning om vart man kan få tag på färdiga styling bakdelar?? eller är det att snickra själv som gäller??? är det någon som har något tips så hör gärna av er!! :banana

har en gixxer 1100 91:a moterat bakdel från gsxr 1000 02:a hela bakdelen inkl bakramen passa hyffsat fick använda ca 5cm av den gamla bakramen resten passa rakt på har inga bilder än p.g.a alla grejer är på lack kan lägga upp bilder efter montering blev jäkligt bra! :yoparty
 

bjorken

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
Gsxr 750 -92
nosisfun skrev:
har en gixxer 1100 91:a moterat bakdel från gsxr 1000 02:a hela bakdelen inkl bakramen passa hyffsat fick använda ca 5cm av den gamla bakramen resten passa rakt på har inga bilder än p.g.a alla grejer är på lack kan lägga upp bilder efter montering blev jäkligt bra! :yoparty


jaha du har alltså fått tag i en bakram från skroten då eller??
det hade varit nice att få se hur det blev på din...
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
bjorken skrev:
vilka "gamla gixxrar" menar du?? ja har en polare som har en ninja bakdel på en -87 men då har han ju iofs bytt hela bakramen men det er ju väl mycket jobb tycker jag...hittade ju en bakdel som var grymt fin på en hemsida men den fann dock bara på kort monterad hittade då inte någon sida där dom sålde den...

jo just de.
det är väl inte Mörtsell du menar glenn???
 

nosisfun

n2o is fun
Gick med
1 Feb 2004
Ort
södra halland
Hoj
suzuki gsxr1100 -91
bjorken skrev:
jaha du har alltså fått tag i en bakram från skroten då eller??
det hade varit nice att få se hur det blev på din...

köpte den av en kille som sabbat framänden troligen kört in i nåt gafflarna va krokiga men allt annat va okej fick hela bakramen allt bakom tanken för 2500kr dock skall jag ha race bakdel på nu snyggare! :tungan

Här är bilder på projektet skall dock bli candy röd nu varit svart länge nu!
 

Bifogat

  • PICT0529.JPG
    PICT0529.JPG
    86.4 KB · Visningar: 147
  • direktiv.JPG
    direktiv.JPG
    46.2 KB · Visningar: 178
  • PICT0528.JPG
    PICT0528.JPG
    89.2 KB · Visningar: 168
Last edited:

bjorken

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
Gsxr 750 -92
nosisfun skrev:
köpte den av en kille som sabbat framänden troligen kört in i nåt gafflarna va krokiga men allt annat va okej fick hela bakramen allt bakom tanken för 2500kr dock skall jag ha race bakdel på nu snyggare! :tungan

Här är bilder på projektet skall dock bli candy röd nu varit svart länge nu!

du det där blev ju riktigt bra vill jag lova!! man tackar det varmaste för all "hjälp på vägen" jag har fått!!! :tummenupp
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Nosisfun: Har du nån aning om hur lätt det är att få på en sån bakdel på en -99??

Bjorken: Blir det köra nå i sommar? :näsblod
 

bjorken

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
Gsxr 750 -92
honkiie skrev:
Nosisfun: Har du nån aning om hur lätt det är att få på en sån bakdel på en -99??

Bjorken: Blir det köra nå i sommar? :näsblod

jag har ingen aning... hade funderat på den bakdelen först men sen fick jag tipset av nosisfun å den bakdelen e ju lätt finare...
men fan klart vi måste ut i sommar blidde dåligt med turer ifjol för oss... hörde du att nicke skulle sälja sin?? :kocko
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top