Det finns inga rena fakta när det kommer till "själen" av olika tillverkare från japan.
Men visst har honda stämpeln på sig att de inte är allra värst eller extremast.
Är en tiondel på kvartsmilen något att hänga upp sig på egentligen?
Personligen tycker jag gsxr1000 är rätt löjlig, då den inte har någon som helst effektpuckel, utan den drar fint och snällt hela vägen från 3000rpm och uppåt, visst går det fort, men det är själlöst om man jämför med min racer.
Detsamma anser jag om cbr1000 och r1 också, det går fort, men det känns inte.
Vill ni åka cyklar med vansinne, så jaga tag på en rg500 från 85, rd500, eller ns400, känns vansinniga, var vansinniga, men trots det, så går faktiskt de nya cyklarna snabbare överallt, just för att de är betydligt mer lättkörda och "snälla" i motorerna, och har stabilare chassin, bättre bromsar osv.
Vet inte hur många r1'or m.fl som fick pisk på bogesundsvägen förra året, av em africa twin, med budlåda på, är det rejsigt eller vad?
Sen är det nog helt klart dags att göra en realitycheck, nästa års hojar är fan inte ens testade ännu. Så inte ens jag kan "försvara" honda eller uttala mig om den.