Nurse Ratched
Ny medlem
- Gick med
- 7 May 2003
- Hoj
- Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Fick i brevlådan information om en ny bok av John Bradley. -96(eller möjligen -97) släppte han boken The Racing Motorcycle - A Technical Guide for Constructors Volume 1 som avhandlade styrgeometri, fjädring, luftmotstånd, utväxlingar mm, ja egentligen hela den teoretiska basen om hur en motorcykel är konstruerad. Jag var i kontakt med mr Bradley då och undrade när andra delen skulle komma. Svaret jag fick var " troligen aldrig" med tanke på vilket arbete som hade krävts för att färdigställa den första. Nu har dock den nya kommit och jag har bara ett brev från förlaget i England men onekligen verkar detta var en ännu intressantare bok. Eller vad sägs om kapitel som: Making a steel chassis, Aluminum alloy fabrication, making exhausts osv osv. Några "sample pages" visar exempel på hur man gör en aluminiumtank, bakram i kolfiber, baksving, ramjigg, hur man bockar rör korrekt (geometriskt alltså) osv.
Tror att denna bok (och den förra) är av stort intresse för de som vill veta mer om hojar på ett mer fundamentalt plan. Förlaget har ingen webadress men mailadresser är enquiries@broadlandleisure.com eller sales@broadlandleisure.com och ISBN numret är 0 9512929 3 5 och priset är 38£ + frakt 6£
Första boken var kanonbra!
/Hising
Tror att denna bok (och den förra) är av stort intresse för de som vill veta mer om hojar på ett mer fundamentalt plan. Förlaget har ingen webadress men mailadresser är enquiries@broadlandleisure.com eller sales@broadlandleisure.com och ISBN numret är 0 9512929 3 5 och priset är 38£ + frakt 6£
Första boken var kanonbra!
/Hising