Ny burk med vista- inget funkar

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
sproillans laptop och jag kan inte använda skype, dc, någonsomhelst torrentklient eller last FM.

Är det något säkerhetsprogram som blockerar allt eller vad? Brandväggen är disabled, hur släcker man ner Mcafee total protection? Kan bara öppna windows säkerhetscenter och se att det är aktiverat.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Konstigt.

Hos mig funkar dc och utorrent utan att jag behövt göra någonting.

På vilket sätt funkar det inte? Startar inte programmet, kan du inte installera ens eller?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Konstigt.

Hos mig funkar dc och utorrent utan att jag behövt göra någonting.

På vilket sätt funkar det inte? Startar inte programmet, kan du inte installera ens eller?

bittorrent och utorrent: går att installera, men händer null/zip/nada när jag startar programmet.

DC++ (v0.707) går att installera men det säger "kan inte öppna TCP/TLS port. Filöverföringen kommer inte att fungera som den ska tills du ändrar inställningar eller stänger av de program som använder TCP/TLS porten".

skype går att intstallera men det går inte att logga in, eftersom det inte går att ansluta.

inget jag hittat på forumen funkar för de enskilda problemen. Det är ju något som blockerar. brandväggen är nere men kan inte stänga av McAfee total protection...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
bittorrent och utorrent: går att installera, men händer null/zip/nada när jag startar programmet.

DC++ (v0.707) går att installera men det säger "kan inte öppna TCP/TLS port. Filöverföringen kommer inte att fungera som den ska tills du ändrar inställningar eller stänger av de program som använder TCP/TLS porten".

skype går att intstallera men det går inte att logga in, eftersom det inte går att ansluta.

inget jag hittat på forumen funkar för de enskilda problemen. Det är ju något som blockerar. brandväggen är nere men kan inte stänga av McAfee total protection...

Kontroll av användarkonto (UAC) skulle jag rekomender att inaktivera.

Skane1

Hobo User
Gick med
24 Jul 2008
Hoj
Honda XL700 Transalp, Husaberg 450 2009
låter som stängda portar, Om du har en router så har din nya dator en ny MAC-adress ju, så den får ju inte samma IP som din gamla dator... Annars så kan jag tänka mig att McAfee kanske kan va boven..

//Björne

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Kontroll av användarkonto (UAC) skulle jag rekomender att inaktivera.

did it, ingen förändring.

låter som stängda portar, Om du har en router så har din nya dator en ny MAC-adress ju, så den får ju inte samma IP som din gamla dator... Annars så kan jag tänka mig att McAfee kanske kan va boven..

//Björne

ingen router. hur i hela fridens namn blir jag kvitt mcAfee?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Du sa ju nåt om torrent där uppe :rolleyes:

Hur stänger man av dedäringa UAC?

kontrollpanelen> användarkonton>användarkonton>aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonton (UAC) avmarkera boxen om den är ifylld, klicka OK och reboota ditt system.

torrent fungerar ännu inte men vad 17, jag har ju DC

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Success! Det var McAfee som blockerade allt. MEN nu har jag inget virusprogram.

Ajabaja.. Sitter just med syrrans dator som var fullständigt oanvändbar efter att blivit nedlusad med skräp. Ingen brandvägg och ett föråldrat virusprogram var nog orsaken. Nu är den ialla fall nyinstallerad. Lade in Comodo firewall, Avast antivirus och Superantispyware. I Firefox installerade jag NoScript och Adblock Plus, så nu ska jag förhoppningsvis slippa hjälpa henne på ett tag.

Kör själv samma uppsättning och det är inga som helst problem med nånting överhuvudtaget, nedladdningar och surfning går utmärkt.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Ajabaja.. Sitter just med syrrans dator som var fullständigt oanvändbar efter att blivit nedlusad med skräp. Ingen brandvägg och ett föråldrat virusprogram var nog orsaken. Nu är den ialla fall nyinstallerad. Lade in Comodo firewall, Avast antivirus och Superantispyware. I Firefox installerade jag NoScript och Adblock Plus, så nu ska jag förhoppningsvis slippa hjälpa henne på ett tag.

Kör själv samma uppsättning och det är inga som helst problem med nånting överhuvudtaget, nedladdningar och surfning går utmärkt.

lägger norton på den i morgon, har licens via plugget. brandväggen är uppe.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Norton 2009 har iofs får bra recensioner - men 5 år av stämpeln "bojsänke" är svår att tvätta bort. Kör själv med Avira, den fria varianten. Utöver noscript är flashblock det viktigaste i firefox - förrutom sunt förnuft.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...