Ny Cagiva, Mito 500, 133 kg

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
Länk till artikel

Hittade den här artikeln länkad från Apriliaforum, ser ut att kunna bli en intressant modell. Kul med en cykel som trots måttlig effekt (60 hk) och ett lågt pris (4000£) inte i första hand verkar vara byggd för att kamma hem Förnuftigt Köp-utmärkelser från Sverker&Co. Vikten, kan den stämma? Hur mycket brukar Supermono-byggen baserade på Mito 125 väga? Vad kan förväntas angående motorns hållbarhet, hur ser serviceintervallerna för Husqvarna-motarderna ut? Och ifall artikeln stämmer och måtten verkligen är desamma som för Mito 125; hur rolig kommer 193 cm henlin att se ut i sadeln på den? :) Nåja, så länge jag har kul själv har jag inget emot att glädja andra.

nychswe

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
GSXR1100 -91
Är man lång kommer det nog se ut som man kör moppe, men fy fasen vilken raket på småvägarna. Om man bara sitter vettigt även om man har många centimetrar till backen från hårfästet så vore detta en jäklans trevlig bekantskap. :tummenupp
Hoppas tillverkarna gör fler hojar i samma tema, potent slingervägracer som är billigt att köpa, gärna 500cc och tvåtakt så man kan minnas tillbaka på tiden då RG, RD och NS-bågarna regerade på vägarna. Eller vadför inte ett Aprilia RS-chassi med deras nya v-twin motor. :yoparty

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Supermono brukar väga mindre och ha mer pulver (men slutnotan är nog bra mycke högre på dem)

Vet inte vilken husky-snurra det är i den men så överdrivet mycke service brukar det inte vara på deras motorer. Med det där pjeen-bakdäcket lär den ju rita svartsträck ut ur de flesta böjjar :tummenupp

Coolt äre iaf.

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
lasse kongo skrev:
2628231 ser ju nice ut men va blir det 60-70 tusen ?

Knappt 54000 i dagens kurs, men jag vet inte hur nypriser i Storbritannien och i Sverige brukar förhålla sig till varandra. Billigt låter det hur som helst, några direkta konkurrenter finns inte att köpa nya och tio år gamla SZR660 som byggde på en liknande tanke handlas fortfarande för över 30k.

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
nychswe skrev:
2628233 . Eller vadför inte ett Aprilia RS-chassi med deras nya v-twin motor. :yoparty

Va väl bilder på nån sån prototyp i senaste Bike, såg väl iofs ut mer som Rsv:n

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har nu mailat till en försäljare av Cagiva och frågat om dom kommer ta in 500:an samt pris på den.

Se om man får nåt svar, 4000 Euro blir ju drygt 37 000 och det har ja svårt att tro att dom kostar i Sverige. Är det nån som importerar dom så läggs säkert på minst 30 papp!

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
De står 4000 pund i artikeln.

Edit: To slow!

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
929
Det där är den absolut coolaste nyheten i år .synd att den inte vart 2takt :)
men jag antar att det finns en del trimkit till den så att man kan skrämma ur lite fler häst .tänk den på brudefjället :wiggle

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Vaf&n!? Är Mv Agusta i så här stor pengakris att de börjar hora med en tio år gammal Mito?

Det här känns lite som att se sitt ex efter ett par år och komma fram till att hon verkligen gått ner sig i knarkträsket eller tvärtom så är hon i sitt livs form! Jag har inte bestämt mig än vad jag skall tycka...(Jag hade en Mito för ett par år sedan.)

Last edited:

Nilzzon

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Mito på utgång, Motard på ingång
Vaf&n!? Är Mv Agusta i så här stor pengakris att de börjar hora med en tio år gammal Mito?

Det här känns lite som att se sitt ex efter ett par år och komma fram till att hon verkligen gått ner sig i knarkträsket eller tvärtom så är hon i sitt livs form! Jag har inte bestämt mig än vad jag skall tycka...(Jag hade en Mito för ett par år sedan.)

Hehe sålde min Mito Evo Racing Lycky explorer för ett par år sedan, redan efter första bilden sa jag till frugan att jag ska ha en sån. :yoparty

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
Hehe sålde min Mito Evo Racing Lycky explorer för ett par år sedan, redan efter första bilden sa jag till frugan att jag ska ha en sån. :yoparty

Liknade reaktion här, när jag såg bilderna sa jag oxå att en sån ska jag ha. Synd att de inte sätter in 650 motor istället.

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Har nu mailat till en försäljare av Cagiva och frågat om dom kommer ta in 500:an samt pris på den.

Se om man får nåt svar, 4000 Euro blir ju drygt 37 000 och det har ja svårt att tro att dom kostar i Sverige. Är det nån som importerar dom så läggs säkert på minst 30 papp!

Låter och ser ut som en klockren hoj både för den mindre banan och för plånboken. Kanske ett bra alternativ till den Aprilia RS 250 jag letar efter som efterträdare till min nuvarande R1:a. Jag beställer den direkt om priset är under 75 papp. Hör av dig om du får svar!

/D.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Dom kollar inte avgasvärdena på tvåtakt. Visst, dom monterar en katalysator i hojarna. Men inte mer än så.

Vilka refererar du till här och vad grundar du det du skriver på?

Avgaskrav för motorcyklar är de samma oavsett två- eller fyrtakt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning