Ny CBR1000RR-08 eller R1-08???

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Idag ligger samtliga sporthojar på nästintill samma nivå. Och för en "vardagsåkare" spelar det ingen roll vilken man tar såvida man inte kan använda effekten till max och pressa hojen till gränsen.

Men, bortsätt från det är Hondan mkt snyggare och den mest kompitenta hojen för gat/ban bruk!:D

Den är inte bara snyggare utan jag kan faktis även tänka mig att den har högre KVALITET. Det är ett ord som HONDA har skapat och jag har fått GENOMSYRAT på alla Hondor jag har haft. Sen finns det säkert någon som kommer att säga att min hoinda var bara piss med. Men om sanningen ska fram så tror jag dom allra flesta kan stämma in med att HONDA ÄR KVALITET.

Kör För Hondan. Honda har inte följt med sina konkurenter i topp prestanda på grund av vikt/effekt skillnad. Men det dom altid har fått bra på är Motor/vxl låda, bromsar och stabilitet. Kolla bara senaste testerna på Effekt och Nm. Kurvan kan Faaan inte bli jämnare. Dom andra hojarnas kurvor ser ut som an MS sjuk person har ritat.. Ha ha ha HONDA säger jag bara...

Pizzabagarn

Guest
På barkarby i onsdags var Bladen det självklara alternativet :tummenupp
Givetvis i vitt utförande.

Har du nån form av smaklök i ögonen väljer du givetvis den Retta. Blejd 07--> är ju :zpy

Ska du säga som kört Buell

(tjyvnyp tillbaka :FU )

Last edited:

Haddo_R1

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
2007 Yamaha R1
Yamaha R1 så klart!! har haft två st CBR 1000 RR och sedan köpte mig en R1a. Nu kan jag aldrig tänka mig en CBR igen.

jujan

Medlem
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
CBR 1000 Repsol
r1an kan du bygga om till hondan när du har tröttnat men de kan du inte göra me hondan till r1an ;)

Dark_Messenger

Guest
På barkarby i onsdags var Bladen det självklara alternativet :tummenupp
Givetvis i vitt utförande.

Ska du säga som kört Buell

(tjyvnyp tillbaka :FU )

Jaja men nu handlade det om looks, retta vs blejd. Min skrotade cbr 06:a var iaf snyggare än skapelsen ovan. Sen har jag hört att blejd har blivit en mycket bättre hoj osv, det tror jag säkert motormässigt etc, men personen som fått lov att designa skapelsen måste ju fan vara hondachefens cp-skadade son eller nått. :gnissla

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Man ska ju inte tro allt man läser... Men jag läste en jämförelse i senaste Superbike, där de testar 07 mot 08:ans blade. Sällan har jag skådat en sådan uppradning av superlativ till 08:ans fördel.

De avslutade med "It is not only the better of these two bikes, it is probably the best superbike to date.", typ.

Du får berätta sedan när du kört ett tag om intrycken av den. :)

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Lägger mina två cent på Hondan. Håller med om att fronten ser udda ut, vanesak plus att du inte kommer se den när du är ute och kör. Inte provat något själv men det jag har kunnat läsa kring den i mc-pressen (engelska och svenska) så verkar dom gjort sitt jobb på Honda. Jag hade tagit den + att du har hyfsad försäkring via IF kanske?

Bra köp!

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
955i och många av er andra; tackar! Detta var också ngt som talade till CBR:ens fördel; Rettan ca 15 tkr i försäkring, Hondan 8800 kr via IF/SMC. Duktig skillnad...
Har bara kört ner från Göteborg till Halmstad på motorvägen, skall ut ikväll och piska lite kurvor :yoparty

I´ll be back med liten rapport...

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Första riktiga rundan med Bladen avklarad. Hojen är grymt snabb och det som imponerade mest är vridet över 4000 rpm, sanslöst snabb ut ur kurvorna! Skall ut med polaren i kväll eller imorgon och byta hoj med honom en stund; han har en R1-07, så det ska j-gt kul att jämföra intrycken :hjälm

Bifogat

• CBR1000RR013web.jpg
    CBR1000RR013web.jpg
    36 KB · Visningar: 128

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Första riktiga rundan med Bladen avklarad. Hojen är grymt snabb och det som imponerade mest är vridet över 4000 rpm, sanslöst snabb ut ur kurvorna! Skall ut med polaren i kväll eller imorgon och byta hoj med honom en stund; han har en R1-07, så det ska j-gt kul att jämföra intrycken :hjälm

Skriv en liten rapport sen också.

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 -98
Jaja men nu handlade det om looks, retta vs blejd. Min skrotade cbr 06:a var iaf snyggare än skapelsen ovan. Sen har jag hört att blejd har blivit en mycket bättre hoj osv, det tror jag säkert motormässigt etc, men personen som fått lov att designa skapelsen måste ju fan vara hondachefens cp-skadade son eller nått. :gnissla

Jag tyckte precis som dig innan jag fick se hojen live. Håller fortfarande R1:an för den snyggare hojen, men en vit Fireblade är fasen inte alls tokig. Tycker inte att bilder kan göra den rättvisa. Sen att den var helt underbar att köra gör inte saken sämre :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024