Ny Cykel!

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Tjo!
Inte direkt ny här. Men har nu äntligen skaffat mig en riktig MC, hade tvåtaktare 350cc förut på landet :tungan.

Kollade in några blocket annonser och slog till på en blå -02:a som är körd endast en säsong. Väntade sedan på sjussta plusgrader och lite sol, Förra fredagen var perfekt.
Tog på mig jumpadojorna dubbla byxor samt min vardagliga jacka med lite cash i fickan och gav mig ut på lite äventyr. Kommer fram och snackar lite skit med ägaren. Efter en stund så provkörde jag den i garaget och pengar var hans :brinnerup
Han lånar ut sin hjälm och jag skulle köra den hem. Givetvis så glömde jag bort hemmet efter ca 3minuter och körde runt överallt på stan hehe. Efter ngn timme så börjar jag känna stelhet i fingrarna och det är dags att ge sig av hem, solen har nu gott ner :\

Mmm jusst nu står den hemma i det oanvända rummet, tur att man har stor hiss. Ni skulle ha sett grannes min när vi rullade ut den i hallen :rofl

Bifogat

• sov kopia.jpg
    sov kopia.jpg
    129.5 KB · Visningar: 169

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Efter lite puttsande så får den stå i hallen så länge.
Mål: mindre speglar med kolfiberlook, miniblinkers, skära bort lite plast där bak, och sist... lite dovare ljud kanske :)

Bifogat

• hall kopia.jpg
    hall kopia.jpg
    132.3 KB · Visningar: 129

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Yess, Den är som ny, har knappt rullat ju! :crash
Jo så härligt att man floodat bajken(vill ju gasa lite) och fick skruva på stiften hehe fan va det stank bensin hemma.
Men) nu är alla hålen tilltäppta(massa lukt i luftfiltret framförallt)

Bifogat

• speed kopia.jpg
    speed kopia.jpg
    81.8 KB · Visningar: 103

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Allex skrev:
Efter lite puttsande så får den stå i hallen så länge.
Mål: mindre speglar med kolfiberlook, miniblinkers, skära bort lite plast där bak, och sist... lite dovare ljud kanske :)

gör som jag gjorde med min hornet:
inga backspeglar, inga blinkers

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Är det bara jag som inte vet vad för hoj det är?? Tycker det ser ut som en zx7:a eller en hornet, kan inte någon upplysa mig. Låter iallafall som du är nöjd med din hoj, alltid lika kul när man har bytat fordon :tummenupp

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
Mr.Dna skrev:
Är det bara jag som inte vet vad för hoj det är?? Tycker det ser ut som en zx7:a eller en hornet, kan inte någon upplysa mig. Låter iallafall som du är nöjd med din hoj, alltid lika kul när man har bytat fordon :tummenupp

hehe hornet är det.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Allex skrev:
Tjo!
Inte direkt ny här. Men har nu äntligen skaffat mig en riktig MC, hade tvåtaktare 350cc förut på landet :tungan.

Kollade in några blocket annonser och slog till på en blå -02:a som är körd endast en säsong. Väntade sedan på sjussta plusgrader och lite sol, Förra fredagen var perfekt.
Tog på mig jumpadojorna dubbla byxor samt min vardagliga jacka med lite cash i fickan och gav mig ut på lite äventyr. Kommer fram och snackar lite skit med ägaren. Efter en stund så provkörde jag den i garaget och pengar var hans :brinnerup
Han lånar ut sin hjälm och jag skulle köra den hem. Givetvis så glömde jag bort hemmet efter ca 3minuter och körde runt överallt på stan hehe. Efter ngn timme så börjar jag känna stelhet i fingrarna och det är dags att ge sig av hem, solen har nu gott ner :\

Mmm jusst nu står den hemma i det oanvända rummet, tur att man har stor hiss. Ni skulle ha sett grannes min när vi rullade ut den i hallen :rofl

välkommen broder skönt att se en street-åkare till.

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen