Ny döds olycka,nu får det vara nog.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ny döds olycka,nu får det vara nog.Känns tragiskt att läsa och oavsett vem det är som förolyckas eller vurpar så är hjärtat i halsgropen,var det någon man kände,nån man kört med,förväxlat ord....lidandet för anhöriga,tankarna är många.
Vila i frid.

Lund

Dödsolycka i Rögle
Av Bodil Brandoné 18 september 2004

En ung man hittades död i anslutning till en motorcykelolycka vid Rögle dammar på fredagskvällen. Olyckan upptäcktes av en bilist som reagerade över att det låg mc-delar på vägen.

RÖGLE. En svårt skadad person hittades vid vägkanten medan den andre låg i den närbelägna dammen. Det var i natt oklart när olyckan inträffade.

SOS fick larm strax före kl 22 men ingen visste hur lång tid som hade passerat sedan olyckan skedde. Däremot tycks ingen annan vara inblandad i olyckan på den lätt kurviga vägen längs Lunds kommuns sportfiskedammar med före detta soptippen på andra sidan vägen. Den avlidne uppges vara en man i 20-årsåldern.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
R1 racer skrev:
Ny döds olycka,nu får det vara nog.Känns tragiskt att läsa och oavsett vem det är som förolyckas eller vurpar så är hjärtat i halsgropen,var det någon man kände,nån man kört med,förväxlat ord....lidandet för anhöriga,tankarna är många.
Vila i frid.

Lund

Dödsolycka i Rögle
Av Bodil Brandoné 18 september 2004

En ung man hittades död i anslutning till en motorcykelolycka vid Rögle dammar på fredagskvällen. Olyckan upptäcktes av en bilist som reagerade över att det låg mc-delar på vägen.

RÖGLE. En svårt skadad person hittades vid vägkanten medan den andre låg i den närbelägna dammen. Det var i natt oklart när olyckan inträffade.

SOS fick larm strax före kl 22 men ingen visste hur lång tid som hade passerat sedan olyckan skedde. Däremot tycks ingen annan vara inblandad i olyckan på den lätt kurviga vägen längs Lunds kommuns sportfiskedammar med före detta soptippen på andra sidan vägen. Den avlidne uppges vara en man i 20-årsåldern.

Inte fler nu :( Någon som vet mera?

V.I.F :(

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
Nej! Inte fler... :( Denna negativa trend måste brytas.

Ta det lugnt ute på vägarna och tänk på att man måste inte bara tänka åt sig själv när man kör, utan man måste även tänka åt andra som finns på vägarna.

Mina tankar går till nära och kära som drabbas.

V.I.F.

Kitte

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
TheDude skrev:
Inte fler nu :( Någon som vet mera?
"En död i mc-olycka
En 16-årig pojke omkom och en 28-årig man skadades mycket allvarligt vid en motorcykelolycka vid Rögle dammar mellan Södra Sandby och Dalby, öster om Lund, på lördagskvällen. Båda är hemmahörande i Dalby.

16-åringen åkte som passagerare på den mc som kördes av 28-åringen när ekipaget av okänd anledning körde av vägen. Polisen larmades vid tiotiden på lördagskvällen, skriver TT.

Föraren fördes till sjukhus för vård."
Källa: Aftonbladet

Mycket tråkigt :(

rockagill

Våren är här!
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
GSXR 750, 2 minimotosar och jetski =)
Inte nu igen!!!!!!!!!!!!!

Nu får det vara nog med dessa hemska olyckor. Jag vet precis hur det känns att förlora en närstående. Det är inget man önskar sin värsta fiende ens.

Kör lugnt för en olycka händer när man minst anar det.

Mina tankar gå till nära och kära.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
fan oxå. nu får det vara nog .......
Det värsta är att jag känner en kille ifrån dalby som e i den åldern (28) och kör hoj.

V.I.F.

Kia

Guest
Snälla alla motorcyklister. Ta det lugnt i trafiken, det är så tragiskt när nåt sånt här händer. Va rädda om er.

V.I.F

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:( det är för många som förolykas på vägarna bland alla hoj åkare.

Sänder en tanke till föraren och till den andres familj.

// Kakan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...