blacktriple
Har två Aprilior!
En tanke som slog mig i den pågående partipolitikdebatten gällde Ny Demokrati. Till riksdagsvalet 1991 fick partiet tillräckligt många röster för att ta sig in i riksdagen.
De hade en invandringspolitik som inte allt för långt skiljer sig från den som SD nu för inom de frågorna. De hade även, precis som SD ett övrigt partiprogram, de var inget enfrågeparti.
Dock, så styvmoderligt behandlade som SD blir i svensk media blev aldrig NyD.
Varför inte? Vad har ändrat sig?
Medias syn på invandring?
Partiernas olika historia? NyD var nystartat av en greve och en sommarlandsdirektör medan SD är grundat av personer från bland annat BSS och NRP.
Eller, minns jag helt galet? Fick NyD samma behandling i media som SD får av fler än Bengt Westerberg?
De hade en invandringspolitik som inte allt för långt skiljer sig från den som SD nu för inom de frågorna. De hade även, precis som SD ett övrigt partiprogram, de var inget enfrågeparti.
Dock, så styvmoderligt behandlade som SD blir i svensk media blev aldrig NyD.
Varför inte? Vad har ändrat sig?
Medias syn på invandring?
Partiernas olika historia? NyD var nystartat av en greve och en sommarlandsdirektör medan SD är grundat av personer från bland annat BSS och NRP.
Eller, minns jag helt galet? Fick NyD samma behandling i media som SD får av fler än Bengt Westerberg?