Ny EU lag!!!!!!

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Dom försöker mycket, dom i EU. Kommer Sverige att följa efter dumma beslut så blir nya problem. Politiker som lever i sin lilla bubbla kommer att få påhälsning av den riktiga naturen, eller verkligheten kanske det heter. "Naturen" är inte bara gröna träd, fridlysta blommor och blåa sjöar, det är även tistlar, törnbuskar, bålgetingar och arga människor, varav inget är så otrevligt som arga människor.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
I artikeln du själv länkar till:

:fakta ;)
Hoppas du är bättre på att läsa för jag har ju mina brister iomed dyslexi.

Det är iallafall enormt övergripande och omvälvande förändringar som kommer att ske på historiskt sett väldigt kort tid

Raderad medlem 51742

Guest
Hoppas du är bättre på att läsa för jag har ju mina brister iomed dyslexi.

Det är iallafall enormt övergripande och omvälvande förändringar som kommer att ske på historiskt sett väldigt kort tid
Ja, det är väldigt stora förändringar. Sen återstår som sagt att se hur formuleringarna blir efter att frågan stötts och blötts dels i parlamentet och dels i förhandlingarna mellan medlemsländerna. Kommer kanske iofs vara svårt för enskilda länder att gå allt för hårt emot förslagen i och med att länderna skrivit under den tidigare lagen om målen, vilken är bindande. Men en hel del bråk om detaljerna lär det ändå bli.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hmm, jag är för dåligt insatt i detaljerna. Men som SVT-artikeln tar upp var det väl lagstiftningen om målet som beslutades i juni och så skulle EU-kommisionen sedan (vilket de nu har gjort) komma med ytterligare lagförslag om hur det hela skall gå till praktiskt. Men jag antar att även dessa lagar måste antas i sedvanlig ordning på ungefär det sätt jag beskrev. För det är väl knappast så att lagpaketet om klimatmålet samtidigt innehöll förändringar av konstitutionell karaktär som plötsligt gav EU-kommisionen rätt att själva besluta om nya lagar?
Hittade denna.

EU:s klimatplan ”Fit for 55” spikas i Bryssel​

Målen är redan satta. Nu är det frågan om hur EU-länderna ska nå sina utlovade utsläppsminskningar till 2030 och 2050.

I dag kommer planen i Bryssel.

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...