Ny fälg till tzr!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
NÅgon som vet om det skulle gå att slänga på bredare fälg och med mindre diameter än orginal på gamla modellen av tzr?
Tycker att det ser så fult ut med större diameter bak än fram :va
iallafall... om man nu skulle få på en ny fälg som ser ut som ovanstående... skulle det påverka körningnen och vägegenskaperna mycket och hur?`

Har ni 110 på bakan förresten? hört att man kan slänga på en dimension större än orginal utan probs... är väl något att tänka på annars!

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
skit i att byta fälg och däck! du får bara sämre köregenskaper om man klämmer på bredare däck! orginaldimension ska det vara! Utväxlingen skulle ju ändras neråt om du slänger på en mindre fälg eftersom det säkerligen innebär mindre diam på däcket därtill

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Lingonpoeten skrev:
NÅgon som vet om det skulle gå att slänga på bredare fälg och med mindre diameter än orginal på gamla modellen av tzr?
Tycker att det ser så fult ut med större diameter bak än fram :va
iallafall... om man nu skulle få på en ny fälg som ser ut som ovanstående... skulle det påverka körningnen och vägegenskaperna mycket och hur?`

Har ni 110 på bakan förresten? hört att man kan slänga på en dimension större än orginal utan probs... är väl något att tänka på annars!
jag har 110, fungerar finfint....

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Lingonpoeten skrev:
ok... så det blir inte tight emellan svingen då? det är ju inte mycket plats över alltså... kedjan tar inte i?

nej, kedjan tar inte i, det är dock inte så mkt plats kvar varken till kedjan lr svingen, men det går...

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Fluxir skrev:
nej, kedjan tar inte i, det är dock inte så mkt plats kvar varken till kedjan lr svingen, men det går...
njae, håller inte riktigt me där... jag tycker jag har tillräckligt me plats för ännu ett bredare däck...
, de enda problemet då är iförsig kedjeskyddet....men går väll "klippa" till, ingen som vet var man kan köpa ännu bredare däck?... typ 120-130 om de finns?

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
cRoC skrev:
Varför ödsla pengar på nåt som påverkar hojen negativt?
iförsig, men om man inte är intresserad av toppfarter om njuter mer av accelerationer och andra saker så tycker jag att det skulle vara både roligt och bra mycket snyggare med ett bredare däck, men visst, väghålning m.m. påverkar hojen negativt, ingen som jag säger imot... men det ser bra mycket bättre ut..

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
nicke skrev:
iförsig, men om man inte är intresserad av toppfarter om njuter mer av accelerationer och andra saker så tycker jag att det skulle vara både roligt och bra mycket snyggare med ett bredare däck, men visst, väghålning m.m. påverkar hojen negativt, ingen som jag säger imot... men det ser bra mycket bättre ut..

Sant! det som är mest störande med tzr är att den ser så grymt "moppig" ut bakifrån... har iofössig gjort en del åt det nu(nytt baklamps och blinkers fästen) men däcket är ju klent som apa!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Den ser ännu fjantigare ut bakifrån med min ensits cuts. Ska bygga in baklampan. Nytt baklamps och blinkersfästen, vad menar du med det? Bild? :)

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
cRoC skrev:
Den ser ännu fjantigare ut bakifrån med min ensits cuts. Ska bygga in baklampan. Nytt baklamps och blinkersfästen, vad menar du med det? Bild? :)

haha :hihi ... blir det ännu fulare med cuts? kansek inget att ha då... jo ska snart ta kort... bara slänga på några miniblikers på fästena också... man gör dem inte direkt rättvisa med orginal :clown ... men visst det kommer någon dag!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kanon :tummenupp Just det att baklampan sticker ut så förfärligt, så blir det inget snyggt med cuts bakifrån. Ska iväg och tjacka plåt o helgen, ska ska jag visa en bild :D

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
jag kom på ett skit lätt sätt att fästa baklyktan längre in och det enda man behöver ha är fyra stora brickor och fyra muttrar.... /kanske en svårläst bild, gjorde en snabb skiss i psint bara... men ni kanske förstår ideèn me de...
om ni inte förstår så menar jag med bilden att man ska "klämma" fast lyktan med två brickor mot en ramdel som finns där... ingen som förstår?... aja isåfall så får väll jag ta och fixa kort isåfall...

viewphoto.php

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
nicke skrev:
okey, få väll ta kort då, men ja får göra de imorrn... kameran är inte här idag...

hmm... komplicerat :tungan
Snodde brorsans miniblikers och slängde på lite snabbt för att se hur det skulle bli... är faktiskt ruskigt nöjd :) nu är det bara ny hållare för reg. skylten som gäller också så man täcker sladdar och sånt skräp :tummenupp

här kommer några flygande bilder

Bifogat

• mini.JPG
    mini.JPG
    77.2 KB · Visningar: 45

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
nicke skrev:
ingen som vet var de går att köpa "hjälm lås" som man ska fästa på v-sidan där bak på hojen?,,, blev intresserad för att då slipper man släpa me sig hjälmen om man går på stan osv...

Sitter väll på nästan alla moppar :) Jag brukar inte låsa fast min hjälm.. Och än är det ingen som snott den =)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lingonpoeten: Du borde flytta in baklyktan också. NÅGON SOM HAR BILDER PÅ ER KONSTRUKTION? :gnissla :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...