Ny fälg till tzr!

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
nicke skrev:
iförsig, men om man inte är intresserad av toppfarter om njuter mer av accelerationer och andra saker så tycker jag att det skulle vara både roligt och bra mycket snyggare med ett bredare däck, men visst, väghålning m.m. påverkar hojen negativt, ingen som jag säger imot... men det ser bra mycket bättre ut..

bättre acc?? sällan! jag skulle vilja se den 125a som har för taskigt grep på asfalt under en acceleration. Det kanske kan spinna på en turbomatad radfyra eller en twin, men det handlar nästan enbart om teknik!vad skulle man vara intresserad av om man inte gillar toppfart och svänga, bara gillar acc.(som dessutom nästan är obefintligt :rolleyes:) för man är ju knappast cool på en 125a!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Klart man är cool på en 125a ;) Större däck ger sämre vägegenskaper, lägre toppfart och sämre acceleration. Slänga pengar på sånt, gah!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
cRoC skrev:
Lingonpoeten: Du borde flytta in baklyktan också. NÅGON SOM HAR BILDER PÅ ER KONSTRUKTION? :gnissla :tummenupp

du kanseke inte ser det men den är faktist en hel del inflyttad... funderar på om jag ska flytta in den mer eller om det bara blir fult men vintern är ännu lång så misströsta icke! :D DEt som hade varit ännu hetare hade varit att byta till två runda bak... eller byta bakdelen med kåpor och allt kanske! finns mycket att göra för den som har tid och lust... :4skrika

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...