Ny fluga bland hojåkare enligt HT

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Fick mig ett garv när jag bläddrade i den lokala nyhetstidningen,
enligt Hudiksvall Tidningen har det blivit en fluga bland en del hojåkare att köra på bakhjulet. :D
Dock är det tråkigt med olyckan. :(

Citat från HT 19 aug:

Livsfarlig fluga för mc-förare

En man vårdas för livshotande skador sedan han enligt vittnesuppgifter kört över 100 kilometer i timmen på bakhjulen. Mannen tappade sedan kontrollen och kraschade utför en slänt.

UMEÅ Att köra på bakhjulet har blivit en fluga bland en del motorcykelförare.

På måndagen inträffade två liknande olyckor i Umeå på grund av detta.

- De ska väl vara tuffa. Men det är lätt hänt att de kan krocka och skada någon annan, säger Ebbe Nyberg, vakthavande befäl vid Umeåpolisen.

Livshotande skador

Den allvarligaste olyckan inträffade vid lunchtid. En 30-årig man från Umeå körde enligt vittnesuppgifter i över hundra kilometer i timmen på bakhjulet när han tappade kontrollen och kraschade utför en slänt.

Mannen vårdas för livshotande skador på universitetssjukhusets intensivvårdsavdelning, uppger Västerbottens-Kurirens nätupplaga.

Vid 19-tiden inträffade en snarlik olycka i Umeås centrum, skillnaden var att den mc-föraren klarade sig oskadd.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jävla flugor, sitter dom inte på visiret så dör man av skiten. Samma skit med internet, bara en fluga, kommer snart dö ut som tur är. :fakta

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Visst. Bara en fluga... :rolleyes:

Lite roligt hur de beskriver olyckorna.

"Körde på bakhjulet i över 100 kilometer i timmen"

Sen står det i slutet

"en SNARLIK olika inträffade i Umeå centrum"

Hur ofta slangar man i över 100 inne i stan? :confused:

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
K-Micke skrev:
Vilken politiker sa det?

Det var väl hon Uuuuusman, Inez?

Var hon inte dessutom trafikminister eller något annat helt orelaterat vid tillfället :confused:

Jag tror jag ska kryssa för henne och Tone Tingsgård vid nästa val. Beundrar folk med fingertoppskänsla på vad som är rätt och fel :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det är ju svårt att köra på bakhjulet i under 100 kilometer i timmen. Därför kör jag fortare, så det känns enklare och därmed säkrare.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Mattias skrev:
Det är ju svårt att köra på bakhjulet i under 100 kilometer i timmen. Därför kör jag fortare, så det känns enklare och därmed säkrare.
Komihåg!!! Endast 110 på svenska vägar :whip Fast du slangar ju bara på bana så du kan vara lungn :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
pvcraketen skrev:
Å så verkar det ju säkrare att göra det inne i centrum...

Ja, för där är det gott om folk som kan plocka upp en om man trillar. Säkerhetstänkande igen!

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Mattias skrev:
Ja, för där är det gott om folk som kan plocka upp en om man trillar. Säkerhetstänkande igen!
Å om man trillar PÅ alla människorna så är de säkert mjukare och kåpvänligare än alla elaka trottoarkanter...

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
pvcraketen skrev:
Å om man trillar PÅ alla människorna så är de säkert mjukare och kåpvänligare än alla elaka trottoarkanter...

Men ramlar man i centrum får man inge cred av alla balla killar och snygga bruuuudar...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Caffe skrev:
Det var väl hon Uuuuusman, Inez?

Var hon inte dessutom trafikminister eller något annat helt orelaterat vid tillfället :confused:

Jag tror jag ska kryssa för henne och Tone Tingsgård vid nästa val. Beundrar folk med fingertoppskänsla på vad som är rätt och fel :tummenupp

Var inte hon pinsamt nog Komunikationsminister vid det väl formulerade uttalandet?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
jepp och det va hon som tyckte att man borde kunna borra genom hallandsåsen om man nu lyckats landa människor på månen men som alla vet/visste utom Inez så är månlandningen bara fejk...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...