Ny från Malmö

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Tjena!

Jag håller på med mitt kort och har endast uppkörning kvar som jag väntar med tills det blir lite varmare :). Men jag skulle behöva lite tips. Jag ska köpa en Honda CB1000R och som ni vet är den ju lite skalad och rå. Vilken skyddsutrustning passar bäst till denna hoj? Känns som två delat ställ blir bäst.... några tips? Färgen på hojjen är svart.

/P
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Välkommen, och lycka till med kortet.
Du ska inte hålla på och försöka matcha stället med hojen, förr eller senare kommer du byta hoj! :tungan
Köp vad du själv tycker är snyggt, som sitter bra och är bekvämt. Det är ingen som bryr sig om du har svart hoj och grått ställ, eller vad du har. :)
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Tack för svar, antar att du har rätt med det där. Tips på bra utrustning?
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
bara att du inte ska snåla. Glöm inte heller att köpa ett schyst ryggskydd.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Håller med drredbull.
Var inte för sniken.
Gå in på Mc-huset, Lillemans MC, Hörbergs eller liknande, och be om hjälp. De har inga dåliga saker där, så det är bara att välja och vraka. :)
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
...det var liv i forumet. Tack för snabb respons. Motormässan närmar ju sig i malmö. Vet ni om det brukar finnas utställare som säljer utrustning på plats och i så fall om det brukar vara "bra pris" vid dessa tillfälle. Tänker inte snåla men det gäller att vara smart :)
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Håller med Swish förutom på en sak.

Gå INTE in på Mc-huset, du kommer bara gå därifrån förbannad.:mad:

Därimot är både Lillemans och Hörbergs kanon.:yoparty

...det var liv i forumet. Tack för snabb respons. Motormässan närmar ju sig i malmö. Vet ni om det brukar finnas utställare som säljer utrustning på plats och i så fall om det brukar vara "bra pris" vid dessa tillfälle. Tänker inte snåla men det gäller att vara smart :)

tror nog att du kan få bättre pris om du handlar din utrustning nu hos handlaren, du kanske till och med hittar något från 2008 så blir det ju lite billigare.
 
Last edited:

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Håller med Swish förutom på en sak.

Gå INTE in på Mc-huset, du kommer bara gå därifrån förbannad.:mad:

Därimot är både Lillemans och Hörbergs kanon.:yoparty



tror nog att du kan få bättre pris om du handlar din utrustning nu hos handlaren, du kanske till och med hittar något från 2008 så blir det ju lite billigare.

Kan hålla med om det där med MC-Huset. Har dessutom hört att de blivit av med F-skattsedeln, vilket innebär att de inte får driva någon egentlig verksamhet. Jag kan dock ha fel men troligtvis inte. *ödmjuk*
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
välkommen som dem andra sa så är det bättre att lägga pengar på något som r bra o inte snåla med utrustningen men själv tycker jag svart-vitt passar till det mesta har en blå hoj o svart vitt ställ ser hyffsat ut de e mitt tips men kolla inte färg satsa på det som är bekvämt o säkert :tummenupp
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
ok. Då är det med andra ord bara att sätta igång och spendera... blir ju lite dyrt om allt kommer i en klumpsumma när man köper hojjen. Vad brukar man kunna pruta på ny hoj. Är det som med bil?
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
din skyddsutrustning är den viktigaste försäkringen du kommer ha när du kör hoj !! snåla inte!

när det gäller ryggskydd så rekommenderar jag Halvarssons :tummenupp

köp ingen billig plasthjälm , ta Arai, Shoei eller nån av de större märkena ...

lycka till o välkommen !! :tummenupp
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
ok. Då är det med andra ord bara att sätta igång och spendera... blir ju lite dyrt om allt kommer i en klumpsumma när man köper hojjen. Vad brukar man kunna pruta på ny hoj. Är det som med bil?

tror tyvärr inte då kan pruta SÅ mycket.
Men man kan alltid få ner ett par tusingar och kanske att de första servicearna kan ingå och man kan få ner priset på extrautrustningen samt på den personliga utrustningen.

Så på arbete, extrautrustning samt på personlig utrustning kan du pruta mer på.
 

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
vad är det som är så dåligt med mchuset?
har köpt hjälm där och testat flertal skinnställ och bara blivit bra bemött.
så vitt jag vet säljer inte lillemans eller br hörbergs arlen ness berik eller dainesse
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Håller med Swish förutom på en sak.

Gå INTE in på Mc-huset, du kommer bara gå därifrån förbannad.:mad:

Därimot är både Lillemans och Hörbergs kanon.:yoparty


QUOTE]

Tur att du inte är kategorisk...

Finns nog folk som har varierande erfarenheter av nämnda firmor, jag tex, (och då är jag ändå kolossalt trevlig). När det gäller utrustning finns det faktiskt en snubbe på mc-huset som är både trevlig och påläst till tusen. Tror dock inte han jobbar full tid. Mc-huset har dock aldrig utmärkt sig genom att vara billigast... Kommer tyvärr inte ihåg namnet men han är lätt att känna igen. Liten, spenslig, svarthårig och körde Hornet förra säsongen.

Mc-huset har väl fått en del skäll för dåligt kundbemötande och verkar jobba på det (även om de inte är framme än).
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Är du en 52 i storlek (ca 1.80m lång och runt 80kg) så kan du kolla in på Lillemans "demo" hörna. Det är alltså kläder som används för att visas upp (ej använda eller provade). Brukar ofta vara rätt få av dem (kul att vara själv om något). Köpte mitt Arlen Ness allvädersställ (2 delat, uttagbart foder osv). Bästa jag köpt till mc måste jag säga. 50% rabatt iaf och slutade på runt 3500kr.
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
När jag varit på McHuset så har jag oftast fått ett ganska taskigt och okunnigt bemötande främst då när det gäller tillbehör.
Har flera gånger avstått från att handla där just pga av det, och åkt till lillemans ist.

Om dom jobbar på sitt kundbemötande så har dom en lång väg kvar tyvärr.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Håller med Swish förutom på en sak.

Gå INTE in på Mc-huset, du kommer bara gå därifrån förbannad.:mad:

Därimot är både Lillemans och Hörbergs kanon.:yoparty


QUOTE]

Tur att du inte är kategorisk...

Finns nog folk som har varierande erfarenheter av nämnda firmor, jag tex, (och då är jag ändå kolossalt trevlig). När det gäller utrustning finns det faktiskt en snubbe på mc-huset som är både trevlig och påläst till tusen. Tror dock inte han jobbar full tid. Mc-huset har dock aldrig utmärkt sig genom att vara billigast... Kommer tyvärr inte ihåg namnet men han är lätt att känna igen. Liten, spenslig, svarthårig och körde Hornet förra säsongen.

Mc-huset har väl fått en del skäll för dåligt kundbemötande och verkar jobba på det (även om de inte är framme än).

Jag bygger mina uttalande på de erfarenheter jag och mina kompisar har när vi handlar, inget annat.

Under förra säsongen jobbade de så hårt på att kunna ta hand om sina kunder att de inte hade tid eller som det kändes lust att ta hand om de som var i butiken eller de som ringde.

Om du ska köpa Honda så är ju Lillemans som klippt och skuret för att handla hos.
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Ja en honda lutar det åt (cb1000r). Ska ta och besöka Lillemans i morgon.
Och ja jag är en 52:a och väger 80 kg på pricken haha hur visste du?

När man kör med ställ (skinn)´, ska man ha plats för exempelvis jeans under eller hur gör ni?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top