Ny GP-bana 2008, Indianapolis i USA

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Så det är därför Honda har kontrakt med Hayden över 2008 också! :D

Men det är väl bra, ett race till att se fram emot. :)

/M
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Bra med mer race i staterna, men Indianapolisbanan bjuder ju inte på några roliga F1-race, frågan är hur nya bansträckningen kommer att bli. Det finns väl ett antal alternativ på dragning på innerplanen...

Men det är väl bra, ett race till att se fram emot. :)

Nix pix, nåt annat race kommer få stryka på foten för detta, skall inte utökas antal race nästa år.

Frågan är vilket GP som ryker? Qatar får gärna försvinna för min del.
 
Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Bra med mer race i staterna, men Indianapolisbanan bjuder ju inte på några roliga F1-race, frågan är hur nya bansträckningen kommer att bli. Det finns väl ett antal alternativ på dragning på innerplanen...



Nix pix, nåt annat race kommer få stryka på foten för detta, skall inte utökas antal race nästa år.

Frågan är vilket GP som ryker? Qatar får gärna försvinna för min del.

Det lät på Eurosportkommentatorerna att det skulle bli Turkiet som fick lämna in.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Bättre ett fullsatt Indianapolis än ett halvfullt Qatar. Synd om Turkiet får stryka på foten, det är ju en ball bana med en riktigt underhållande hägersväng (kurva 11 är det väl?) :)
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kul att för en gångs skull se en bansträckning som går åt rätt håll! :tummenupp
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Det lät på Eurosportkommentatorerna att det skulle bli Turkiet som fick lämna in.

Japp. Turkiet försvinner tyvärr. Ecclestone drar inte in nog med pengar på MotoGP.
Väldigt synd då Instanbul Park i mitt tycke är en underhållande bana att se på. Särskilt med den snabba högern.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Kan nog bli bra, bara det inte är ett PR trick. Men fattar inte hur det ska kunna bli en säker bana när de har 2 svängar på ovalbanan. Finns väll inga avåkningszoner där utan bara betongmur...

\Masonit
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Turkiet har inte råd att annordna GP't längre. Sjukt trist, men indianapolisbanan kanske kan bjuda på några roliga fighter
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vilken skräll.

Really...great...well...you know...so..maaan...it's great...definently...tha tha tha that's great...you know...aaaaa...that'tl be great...
:D
Jag börjar faktiskt gilla Nickys uttalanden, de börjar bli i klass med andra nonsensuttalanden från icke engelsktalande MC-förare. Synd bara att han får tala på sitt modersmål. Hade han varit tvungen att tala på tyska, spanska, franska eller italienska hade det varit i klass med Tamada, Nakano eller kanske t o m självaste kungen av fåordiga obegripliga postraceintervjuer Uichi Ui.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Really...great...well...you know...so..maaan...it's great...definently...tha tha tha that's great...you know...aaaaa...that'tl be great...
:D
Jag börjar faktiskt gilla Nickys uttalanden, de börjar bli i klass med andra nonsensuttalanden från icke engelsktalande MC-förare. Synd bara att han får tala på sitt modersmål. Hade han varit tvungen att tala på tyska, spanska, franska eller italienska hade det varit i klass med Tamada, Nakano eller kanske t o m självaste kungen av fåordiga obegripliga postraceintervjuer Uichi Ui.
Vad är problemet?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Man vet att det handlar om sanna racing entusiaster när diskussionen handlar om leenden, integritet, IQ och hur mediatränade idolerna är ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
3060898 Han pratar som en retard även på sitt modersmål.
Du menar med inlevelse och glädje?

Svensken pratar med hängande mungipor utan glimten i ögat.

Vilket är bättre? Jag tycker helt klart fler borde anamma Haydens positiva aura och känsla i sitt prat.
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Really...great...well...you know...so..maaan...it's great...definently...tha tha tha that's great...you know...aaaaa...that'tl be great...
:D
Jag börjar faktiskt gilla Nickys uttalanden, de börjar bli i klass med andra nonsensuttalanden från icke engelsktalande MC-förare. Synd bara att han får tala på sitt modersmål. Hade han varit tvungen att tala på tyska, spanska, franska eller italienska hade det varit i klass med Tamada, Nakano eller kanske t o m självaste kungen av fåordiga obegripliga postraceintervjuer Uichi Ui.

Inget fel på Nicky, men han är jävligt jobbig att lyssna på!
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Indianapolis är lite av ett Mekka för racing i USA och den äldsta motorsportanläggningen i världen som fortfarande är i bruk, som är byggd för sitt syfte (IOM etc undantaget)
Om man vill lyfta fram Moto GP i Nordamerika tror jag att det har ett stort prestigvärde attt man kör här.
Det är ju detta som Hayden ger uttryck för i intervjun och storheten med Indy kanske kan vara svår för oss europeer att förstå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top