Ny Guzziåkare i Hufvudstaden

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Noll
Goddagens! Tänkte presentera mig innan jag börjar spamma forumet sönder och samman :1pajas

Precis fått 100 mil under bältet med min första hoj så jag är väldans grön. Kortet är däremot gammalt, 9 år närmare bestämt. Haft en rackarns vänlig far som lånat ut sin Moto Guzzi California till mig några veckor per år sen jag tog kortet. Gubbhoj kan tyckas men den har två hjul och en motor den med.

Blev fast i V-Twin och Guzzi-träsket och när de förra året kom ut med en trevlig liten första/tjej/gat-hoj fick det vara nog. Jag fick tummen ur :arsele och bokade upp mig på en ny i vintras. Nu är den här och den passar mig som fisken i handsken. Kanonkul liten krabat! Kanske inte den mest skräckinjagande tvåhjuling på gatorna men den räcker (än så länge).

Nu när hojen är här och jag börjar bli lite varm i kläderna kommer nästa projekt. Börja köra skrället. Nu (ända sen jag tog kortet) kör jag med löjligt stora marginaler. Håller knappt jämna steg med en hästtransport på slingerbulten (kollade just upp vad det var för väg alla snackar om och den har jag visst åkt några gånger). Ok, en liten överdrift ... liten.
Inget fel med stora marginaler men jag känner att jag har bra mycket mer att ge innan jag ens kan skymta gränen långt borta i horisonten.

Tänkte börja haka på några (långsamma) turer med SH folket och se vad det kan ge. Massor hoppas och tror jag. Om ekonomin tillåter ska jag försöka nästla mig in på nån kurv och broms-kurs oxå.

Jahapps, det var väl allt. Eller, nej, glömde de där standardprylarna i en presentation.... Heter Daniel, bor på kungsholmen, jobbar på söder. Flyttade till stan för 5 år sen, då närmast från V-ås.

Finns inte så många Röda Moto Guzzi Breva i stan så hälsa gärna om ni ser mig. Kommer nog dyka upp på rätt många turer framöver oxå.

Såååå, det var allt... Krya på er!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hej hopp,

trevlig med nån som väljer en mellanklass med förstånd. :tummenupp
Jag bygger på min V11 café nuda, den rullar ut snart, snart ...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati