Ny här! "Beslutet är taget!!" :)

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Hoj
GSX-R750 -97
Tjena!

Kanske är dags att presentera sig här då.. Tomas heter jag, 21år gammal, studerar till maskiningenjör.
Körde 125:a (Suzuki RG) när jag var 16 och efter det har alltid viljan funnits att en dag skaffa sig en "riktig" cykel. Haft beslutsångest i flera års tid p.g.a. studierna men nu på sensommaren hittade jag en GSX-R 750 -97 för en rimlig peng som jag efter provkörning inte såg något annat alternativ än att köpa loss denna pärla med sina knappa 26000km på mätaren.

Sved lite grann i en fattig studerandes plånbok visserligen, men när man ser vad man fått för pengarna så ångrar man det inte en sekund. Är helnöjd med en hederlig Gixxer till "första" hoj! Gillar verkligen utseendet på dessa hojar, sen att den är en fröjd att köra också så är ju inte till nackdel heller.. :)

Kom för övrigt på mig själv idag att jag kört mer under den månad som jag ägt den än vad den har snittat per år innan... :rolleyes:

Konrad Haifa

Guest
Säkert en fin hoj och mycket hoj för (troligen) lite pengar. Och 2600 mil är ju ingenting. Hoppas bara att det är "riktiga" mil! Och kul med en sporthoj till här på SH, dom verkar vara i minoritet numera:confused:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
välkommen.

jag antar att det beslutet som tagits är att ta körkort för tung mc???

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Hoj
GSX-R750 -97
Hoppas bara att det är "riktiga" mil!

Han jag köpte den av har bara haft den ett halvår då han inte tyckte att det var hans grej med en hoj i denna klass. Innan så är det två "pedanter" som haft den så det är riktiga mil på denna.. Fördelen med litet samhälle när hojen e nysåld här så e de svårt att ljuga med km ställning utan att sanningen kommer fram :)

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Hoj
GSX-R750 -97
välkommen.

jag antar att det beslutet som tagits är att ta körkort för tung mc???

Tack, janå dels det och sen också att verkligen införskaffa hoj och inte vänta innan man får någon typ av ålderskris om sådär 20-30år :tungan

Har tänkt köpa hoj sedan man lyfte kortet för mellanvikt men det blir ju aldrig av när man i ena stund tänker att det är bäst att vänta tills efter studierna då ekonomin är stadigare, och andra stund tänker man att köper man inte nu så lär det knappast bli av innan man är sådär 40år gammal och ångrar sedan att man aldrig köpt tidigare. Därför besluta jag mig för att gå hela vägen nu medsamma när jag tog kortet för tung mc att köpa hoj på samma gång.

Kan bara säga att valet känns helt rätt och bilen kommer nog för det mesta få stå så länge vägarna är bara.. :yoparty

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Välkommen till dårhuset:tummenupp
Här huserar bara Förståsigpåare och Vetahurare :fakta

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Hoj
GSX-R750 -97
Hur är vägarna på Åland då?

I det stora hela är de ganska bra tycker jag, tyvärr så är det dåligt underhållet på sina ställen men nog finns det sträckor man gärna far en liten vända på sådär spontant när de börjar rycka i handleden.. :tummenupp

Nackdelen är ju att det inte finns alltför många vägar vilket gör att man ofta blir att ta samma sträckor när man är ut och kör.

Huvudvägarna är i bästa skicket såklart men de är inte så roliga att köra (ganska raka) varför man istället gärna far på avstickare på de tidigare huvudstråken som är betydligt trevligare med hoj då man får lite mera kurvor att bita i.

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Välkommen hit!
nu vill inte jag vara en tråkmåns och påpeka detta, men du får väl inte köra den hojen innan du är 24:a?
Om du nu inte tog tung när du blev 18 då annars går de ju under de nya reglerna och då gäller det som så att man får köra en 35kw strypt hoj som hade MAX 70kw i grundutförande och förhållande mellan nettoeffekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,2 kilowatt/kg. :krama

Källa: http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/A--Motorcykel-huvudsida/

Edit! oj såg att det var åland och då gäller väl de finska reglerna! Om det är så, bortse isåfall från mitt inlägg :näsblod

Last edited:

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Hoj
GSX-R750 -97
Är inte så påläst vad gäller nya regler, vet bara att jag har körkortet i fickan med samtliga A-klasser på.. :tummenupp

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum