RC
-
köp en skabbig förstahoj, den går ändå bara sönder
Tjenare Collo!
Kul att se dig här och inte bara på MCS!
Säg till om du behöver hjälp med nåt!
Satsa på en mindre ömtålig hoj att övningsköra på tills du tagit kortet är ett tips, men känner du att du vill ha en R6 eller ZX-6:a direkt så funkar de att övningsköra på dem också.
Ett annat tips är att kolla vad du får betala i försäkring innan du klipper till på en hoj.
/Fredde (Laser på MCS)
Tjena Fredde!
Visste inte att du hade hoj Fan va trevligt!
Ja det blir nog mest körskola för min del för jag har ingen här uppe att övningsköra med. Alltid haft en dröm om en Ninja, så det får nog bli det.
Försäkringen ligger på hälften än vad jag får pröjsa för S40N så det är bara plus...
Ha det!
Hehe, hojen är viktigare än bilen! Hämtade förresten Lasern igår från vintergaraget! Jäklar vad den går med EVO-grejorna på!
Hur dyr var survolvon igentligen?
Bara att köpa då!
Var i stan bor du då? Om det är i närheten borde det ju gå att lösa med övningskörning.
Låter bra det. Kan tro att den går som f-n nu Lasern. Vart fin sist jag såg den i alla fall..
S40n ligger på 12k i försäkring och drar typ 1.02 i snitt, alltså kan man ha mkt roligare med en motorcykel för de pengarna.
Bor norr om stan, så det är ju en bit tyvärr, men vore grymt om man fick övningsköra med dig någon gång i en snar framtid. Ska titta på några hojar nu nästa vecka och förhoppningsvis köpa en. Sen så när man tränat lite balans och så på parkeringen hemma så tar jag gärna en sväng, men vi kan ju höras då angående det.
En liten uppdatering nu till denna tråd förresten...
Har bokat in mig nu på superintensivkursen hos körkortsexpressen. Får reda på uppkörningsdatum slutet av denna vecka - blir troligen juni eller juli som man får köra upp.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |