Ny här, och letar körlärare

Majje

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R
Hej svejs!
Jag är en kille från Växjö som fyller 25 i år. Har bestämt mig för att köpa MC (blir antagligen en ZX9R) och ta A-kort så snart som möjligt. Problemet är att jag inte känner någon som är godkänd att övningsköra med. Har kört massa moppe och även cross innan så känslan finns där och jag blir säkert en ganska lättlärd elev. Siktar på att fixa allt inom de närmaste månaderna.

Är detta rätt ställe att fråga på eller ska jag ta det i någon annan forumsdel?

MVH
Patrik
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Hade du varit tjej hade du fått 10 erbjudanden nu, inte bara om övningskörning, och det hade inte spelat någon roll om du varit singel eller inte. :hihi
 

Majje

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R
Haha, ja så är det säkert. Jag är desperat, kan tom tänka mig att klä ut mig till tjej vid "körlektionerna" :tummenupp
 

Majje

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R
Ska passa på att berätta lite mer om mina planer. Verkar ju vara bra liv här :).

Har under en tid haft en inre fejd om jag ska skaffa MC eller hund i sommar. För ett par dagar sen bestämde jag mig för MC, är väldigt motiverad och kommer att fixa detta snabbt. Har haft bilkörkort i snart 7 år och har kört mycket under den tiden.
Kommer att ta körlektioner på en trafikskola utåt Vetlanda (som jag tog mitt B-kort hos), gillar inte de som finns i Växjö, verkar enbart bestå av pengamjölkande stoppklossar. Jag kommer skicka in ansökan för körkortstillstånd i början på nästa vecka och så snart jag får det boka tid för uppskrivning och förhoppningsvis börja köra (om jag hittat körlärare). Så snart uppskrivningen är fixad så ska jag boka uppkörning. När det är ca en vecka kvar innan uppkörningen kommer jag att nöta körlektioner hos trafikskolan, likt en intensivkurs.

Jag har stor trafikvana sen innan och behöver egentligen inte en lärare i den aspekten. Behöver någon som jag kan köra lagligt med för att få upp lite hojvana innan det är dags att ta körlektionerna, det är trots allt rätt länge sen jag körde moppe och cross. Har dessutom aldrig kört tung MC.

Och förresten, kommer köpa MC, ställ, osv så snart som det bara går. Förhoppningsvis inom bara ett par veckor.

Allt kommer självklart bli på "lärarens" villkor. Jag är ingen rik man, men kan självklart tänka mig att betala en själig summa för din tid, bensin, osv. Och om det är ett krav klär jag ut mig till kvinna, haha :tummenupp
 

Nett

Triplebruden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I mitt hus med konstiga formklippta buskar.
Hoj
Speed Triple
Majje skrev:
Hej svejs!
Jag är en kille från Växjö som fyller 25 i år. Har bestämt mig för att köpa MC (blir antagligen en ZX9R) och ta A-kort så snart som möjligt. Problemet är att jag inte känner någon som är godkänd att övningsköra med.
MVH
Patrik

Synd att du bor i Växjö, annars kunde jag tagit med dig ut på vägarna :tummenupp
Lycka till med ditt mc-kort :)

Mvh,
/Nett
 

Majje

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R
Nett skrev:
Synd att du bor i Växjö, annars kunde jag tagit med dig ut på vägarna :tummenupp
Lycka till med ditt mc-kort :)

Mvh,
/Nett

Ja det var synd. Om jag hade kört med dig så kanske jag tom hade fått behålla mina manskläder vid körlektionerna :hihi
 

Majje

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R
Nett skrev:
"Fått behålla dina manskläder"?
Visst hade du fått det om du velat, haha :D

Hoppas att det löser sig med kläder och kortet :tummenupp

Om jag vill behålla dem på eller inte vet jag efter första körlektionen :hihi

Har fixat en "körlärare" som jag kan köra med lite nu iaf. Men fler är så klart alltid välkommet. Bara att gasa till Växjö och lära upp mig :7peta
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top