Ny här...

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
Hej alla mc-åkare, snart 32 år och relativt nytt mc-kort (30 års kris eller så fick jag plötsligt tummen ur och tog kortet) Hur som haver så är det grymt skönt och roligt att äntligen få vara ute å glida på vägarna med två hjul. :tummenupp
Nu återstår bara att införskaffa sig en hoj man kan tänkas trivas på, sneglar lite på en Honda VTR 1000... även Ducati Monster.

Men här på SH så lär man ju kunna hitta svar på det mesta så jag är inte orolig...

//crw
 

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
En Ducce år väl aldrig fel...Å välkommen förresten..
 

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
välkommen...gamle man...skulle nog satsa på vtr'en, känns nog mindre jobbigt på längre turer.
Ducati är en caféracer...men vem vet, bor man i sthlm kanske man inte behöver ge sig ut på längre sträckor. :tummenupp
 

samzon

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
åkersberga
Hoj
Triumph speed 4 +blue monster
crw skrev:
2318296 Hej alla mc-åkare, snart 32 år och relativt nytt mc-kort (30 års kris eller så fick jag plötsligt tummen ur och tog kortet) Hur som haver så är det grymt skönt och roligt att äntligen få vara ute å glida på vägarna med två hjul. :tummenupp
Nu återstår bara att införskaffa sig en hoj man kan tänkas trivas på, sneglar lite på en Honda VTR 1000... även Ducati Monster.

Men här på SH så lär man ju kunna hitta svar på det mesta så jag är inte orolig...

//crw
Välkommen.ducatin är nog billigare att försäkra&roligare att "leka"med skönt ljud oxå
 

unikum

skåning
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Tyringe
Hoj
gsx 1100 es -83
Jag har ägt en VTR -97 (förste ägare!) och en Ducati 900SS -97. 10 gånger av 10 hade jag valt Ducatin.
 

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
Ja jag har kikat på Ducati 900 ss alt 750 ss oxå, doc aldrig provat någon. Hur är kvalliteten och hållbarheten på en sådan från sent -90 tal?

Fasen alltså, finns för många hojar att välja på....
 

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
Ja jag har kikat på Ducati 900 ss alt 750 ss oxå, doc aldrig provat någon. Hur är kvalliteten och hållbarheten på en sådan från sent -90 tal?

Fasen alltså, finns för många hojar att välja på....:va
 

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
crw skrev:
2318296 Hej alla mc-åkare, snart 32 år och relativt nytt mc-kort (30 års kris eller så fick jag plötsligt tummen ur och tog kortet)
//crw
Välkommen! Själv tog jag mitt kort när jag var 33, det var förra året det.. Det e aldrig försent...Wroooom!
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Välkommen

Ett tips är att du provar en Suzuki SV1000s. Twin , 1000cc , låter underbart bra pris .
Du kan hitta nästan nya för ca 70-80.000.- Rätt så billig försäkring

Vi syns på vägarna....:tummenupp

// Colossus
 

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
Black Pearl skrev:
2331105 Välkommen! Själv tog jag mitt kort när jag var 33, det var förra året det.. Det e aldrig försent...Wroooom!


Tackar, nej aldrig försent. Tog det oxå förra året, men med tanke på hur kul det är så är det synd att man har "blivt lurad" på en massa sköna hoj sommrar...:huvet ses på vägarna :tummenupp
 

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
:tummenupp tackar för trevligt välkommnande, hoppas att vi ses på vägarna snart oxå, läge för mig att dyka upp på någon onsdagskörning innan sommaren är över....:wiggle

:yoparty :fyllisar :hej
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Välkommen!

Kör en röd Firestorm, helnöjd med den.:yoparty

Om du vill veta mer om den, gå in på forumet, www.vtr.nu
 

bmwsmen

smen
Gick med
16 Jul 2006
Ort
södra vi
Hoj
yamaha thunderace .aprilia rsv4r
crw skrev:
2318296 Hej alla mc-åkare, snart 32 år och relativt nytt mc-kort (30 års kris eller så fick jag plötsligt tummen ur och tog kortet) Hur som haver så är det grymt skönt och roligt att äntligen få vara ute å glida på vägarna med två hjul. :tummenupp
Nu återstår bara att införskaffa sig en hoj man kan tänkas trivas på, sneglar lite på en Honda VTR 1000... även Ducati Monster.

Men här på SH så lär man ju kunna hitta svar på det mesta så jag är inte orolig...

//crw
välkommen yamaha R6 är ju en smidig hoj
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top