Ny här!

tewni

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
none
Tjaba!
Toni från Nacka här och vill ta MC-kort, vill gärna kriga lite och försöka få det redan iår. Är det försent tro?
Annars blir det till att suktas fram till nästa vår.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Välkommen!

Absolut inte försent!

Ge dig fan på det bara, och snåla inte om det känns som det behövs någon extra lektion, så "hinner" du lätt att ta det i höst! All-in helt enkelt!

Har du bilkort och lite trafikvana sen tidigare så brukar det underlätta!
(det som tar mest tid är att få alla tillstånd osv, men har du bara dem så ska det hinnas)

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Beror ju på hur mycket du har kört innan! Oavsett vad så tror iaf jag att det kommer bli lite väl tight med tid. Försök göra så mycket som möjligt i år och satsa på att ha kortet tidigt nästa säsong. För vad ska du ha kortet till i vinter?

Men välkommen och vill du ligga så är det bara att pma Mvh idiot

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Vet inget om dina förkunskaper men det blir nog svårt att hinna med... Men du hinner säkert en hel del, sedan kör du upp tidigt på våren nästa år!

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Du kan få ett av mina kort. Jag har så många.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Om du vill ha kortet på 1 vecka är det bara åka till Hallstahammar och köra på Körkortsexpress intensivkurs. jag kunde inte så jätte mkt innan jag åkte dit och vipps, 4dagar senare var jag klar

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Om du vill ha kortet på 1 vecka är det bara åka till Hallstahammar och köra på Körkortsexpress intensivkurs. jag kunde inte så jätte mkt innan jag åkte dit och vipps, 4dagar senare var jag klar

Oj, det där låter som något jag kan tipsa vidare. Vad fick du betala?

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Välkommen. Som tidigare skrivit så är det kanske intensivkurs om det finns platser kvar? Dom flesta körskolor kanske har rätt fullbokat med lektioner året ut nu men ring runt o kolla :tummenupp

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Problemet är väl hur det ser ut med tider på körskolor (om du ska ha det), tillstånd och Risk2, teori och uppkörning.
Jag och sambon körde 4-5 gånger i höstas privat och sen körde vi fullt ös i våras så fort skolan startade (Västerhaninge Trafikskola) hade kortet på ca 1 månad men hade förmånen att kunna öva massa privat.

tewni

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
none
tack för alla svar!
Har B-kort, haft det i ca 8 bast så lite trafikvett har man väl.
Annars så är jag helt ny på MC, knappt kört moppe tidigare.
Har förhoppningsvis fixat en handledare som jag kan köra med nu på sensommaren/hösten o sen i vår kanske det blir en intensivkurs, tycker själv att det låter som någorlunda bra idé.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Börja träna på lågfarten. Sedan lågfart. Lågfart. Lågfart. Och sedan lågfarten igen!
Det är väl där dom flesta bränner stålar på körskolorna.

Jag tog 2st dubbellektioner där jag fick prova vad jag kunde och inte kunde så värst bra.
Körskolläraren tyckte att det var onödigt med den andre lektionen. Men jag kände att jag ville prova på att köra alla banor. Inkl högfarten.

Jag började med mitt körkort 2009 vid den här tiden ungefär.
Blev sedan klar ca en månad senare. Dock så var det inte några risk 1 och 2 då inte.
Men det skulle införas 1okt samma år. Så egentligen skulle jag "bara" skriva upp under 2009, och köra upp till våren 2010. Men men.. Så blev det ju inte.
Och det är jag glad över :).

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...