Ny här!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen Mumintrollet! Stort grattis till ditt kort. :)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Jo det gör det, men jag är ett sånt där mumintroll som pratar finlandssvenska som modersmål :)

Som riktigt finne tycker jag nog att du åtminstonde borde sträva efter att få det korrekt, dvs vara språkpolis när du väl kan osv ;)

mumintroll

mumintroll
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Suzuki (en röd jävel)
Micke™;5665837 skrev:
Som riktigt finne tycker jag nog att du åtminstonde borde sträva efter att få det korrekt, dvs vara språkpolis när du väl kan osv ;)
Skall jag vara helt ärlig så är min finska nog ganska rostig, visserligen är jag uppvuxen här i Finland men i en liten stad som till ca 82% är finlandssvensk. Så jag har inte behövt använda min gamla skolfinska så mycket, vilket är synd eftersom man behöver den för att klara sig i Finland. Jag förstår finska så länge det inte är någon underlig dialekt och kan också göra mig förstådd på finska om jag anstränger mig litegrann, men såpass bra finska pratar jag inte att jag kan påstå att det är mitt andra modersmål :D

Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Nej!

Ny dåre här!

Blir nu mäkta konfunderad, är detta benämningen på oss som är tillbringar lite tid här. Dårar?
Ett gäng.... några stycken fartdårar finns det väl här. De tillför kanske inte den utdöende rasen som namnet Sporthoj syftar på. Så är du en sådan... vet jag inte om jag vill heja. Sporthoj.com behöver allt annat än dårar!

Men tror du att du tillhör, Mc-folket, typen motorcyklist osv: Ändra rubriken på ämnet! Altför många kallar oss dårar med diverse tillägg när vi är ute och kör/åker hoj. Inte behöver vi ha det tillägget på våra visitkort!

Passionerad motorcyklist! Knutte! Racer! Sporthojsnörd! Biker! Tvåhjulsentusiast!........ DÅRE!

Så vad är du? Hej!

mumintroll

mumintroll
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Suzuki (en röd jävel)
Ny dåre här!

Blir nu mäkta konfunderad, är detta benämningen på oss som är tillbringar lite tid här. Dårar?
Ett gäng.... några stycken fartdårar finns det väl här. De tillför kanske inte den utdöende rasen som namnet Sporthoj syftar på. Så är du en sådan... vet jag inte om jag vill heja. Sporthoj.com behöver allt annat än dårar!

Men tror du att du tillhör, Mc-folket, typen motorcyklist osv: Ändra rubriken på ämnet! Altför många kallar oss dårar med diverse tillägg när vi är ute och kör/åker hoj. Inte behöver vi ha det tillägget på våra visitkort!

Passionerad motorcyklist! Knutte! Racer! Sporthojsnörd! Biker! Tvåhjulsentusiast!........ DÅRE!

Så vad är du? Hej!
Förlåt om jag formulerade mig klumpigt. Det var inte presis fartdåre jag syftade på. Har själv råkat ut för en så kallad fartdåre och det kunde slutat mycket illa, så jag vill inte på något vis förknippas med dem :( (Dåre/nörd är bara ett skämtsamt namn som mina oförstående vänner som inte kör hoj har givit mig). Så med dåre menar jag inte att jag kör som en sådan :)

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej Money! Är det du som är moderator här? Skulle du kunna hjälpa mig att ändra namnet på det här ämnet?
Vill absolut inte bli misstagen för någon som kör huvudlöst :)

Ändrat till dig nu. :)

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Hej o välkommen!
Grattis till kortet och lycka till med sökandet efter rätta hojen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hej & Välkommen
Tänk på att det kan finnas många hojar som är rätt.
Och det går att byta ! :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...