Incognito
Ny medlem
Svenska är numera ett minoritetsspråk i sverige också
Tackar! Ett till mumintroll antar jag?
tackVälkommen Mumintrollet! Stort grattis till ditt kort.
Jo det gör det, men jag är ett sånt där mumintroll som pratar finlandssvenska som modersmål
Skall jag vara helt ärlig så är min finska nog ganska rostig, visserligen är jag uppvuxen här i Finland men i en liten stad som till ca 82% är finlandssvensk. Så jag har inte behövt använda min gamla skolfinska så mycket, vilket är synd eftersom man behöver den för att klara sig i Finland. Jag förstår finska så länge det inte är någon underlig dialekt och kan också göra mig förstådd på finska om jag anstränger mig litegrann, men såpass bra finska pratar jag inte att jag kan påstå att det är mitt andra modersmålMicke™;5665837 skrev:Som riktigt finne tycker jag nog att du åtminstonde borde sträva efter att få det korrekt, dvs vara språkpolis när du väl kan osv
Förlåt om jag formulerade mig klumpigt. Det var inte presis fartdåre jag syftade på. Har själv råkat ut för en så kallad fartdåre och det kunde slutat mycket illa, så jag vill inte på något vis förknippas med dem (Dåre/nörd är bara ett skämtsamt namn som mina oförstående vänner som inte kör hoj har givit mig). Så med dåre menar jag inte att jag kör som en sådanNy dåre här!
Blir nu mäkta konfunderad, är detta benämningen på oss som är tillbringar lite tid här. Dårar?
Ett gäng.... några stycken fartdårar finns det väl här. De tillför kanske inte den utdöende rasen som namnet Sporthoj syftar på. Så är du en sådan... vet jag inte om jag vill heja. Sporthoj.com behöver allt annat än dårar!
Men tror du att du tillhör, Mc-folket, typen motorcyklist osv: Ändra rubriken på ämnet! Altför många kallar oss dårar med diverse tillägg när vi är ute och kör/åker hoj. Inte behöver vi ha det tillägget på våra visitkort!
Passionerad motorcyklist! Knutte! Racer! Sporthojsnörd! Biker! Tvåhjulsentusiast!........ DÅRE!
Så vad är du? Hej!
Välkommen Mumintrollet! Stort grattis till ditt kort.
Hej Money! Är det du som är moderator här? Skulle du kunna hjälpa mig att ändra namnet på det här ämnet?
Vill absolut inte bli misstagen för någon som kör huvudlöst
Ändrat till dig nu.
Tack! Spanar som en tok just nuHej o välkommen!
Grattis till kortet och lycka till med sökandet efter rätta hojen.
Jo, därför har jag väntat med att skaffa hoj tills jag har kortet för nu kan jag provköra självHej & Välkommen
Tänk på att det kan finnas många hojar som är rätt.
Och det går att byta !
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |