Ny handlare i Skåne . Skönt att någon vågar satsa i Jantelandet

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
!.jag är inte part i målet 2. Har kanske skrivis innan. Okey med detta sagt så tyckte jag det blev lite tunt med handlare när Mc-Huset i Malmö gick i konkurs (Lillemans finns men ligger i lund och dit åker inga Malmöbor) Sedan startade ProBike smart nog i Mc-Husets gamla lokaler och tog över deras personal. Så långt var allt frid & fröjd och nu har den gamla tillbehörsfirman Bike Line byggt ut rejalt och börjat sälja Kawa,Duccati och Victory+Indian. Sedan gjorde BikeLLine det smarta att ta över ProBikes stjärnsäjare Nisse Larsson och vips så fick man en flygande start.Steg två var att dom köpte Bröderna Hörbergs i Lödde så visst rör det på sig i hojvärlden i Skåne igen.Jättekul. Tips:Nästa Lördag har förresten ProBike öppet hus.:) Förresten,ett känt faktum är att avståndet mellan Malmö och lund är jordens omkrets -2mil.

Last edited:

Keelogger

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2015
Hoj
Kawa Z1000 -05
Helt off topic men orkar inte starta ny tråd, någon som har erfarenhet av mccenter i kristianstad? precis köpt en kawa så denna verkstad är närmast och efter det Vetlanda :gråta

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jättekul att någon satsar. Hoppas bara det håller snabb expansion brukar kosta flis så man får hoppas på stabila finansiärer.

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Meken där är nog helt ok, aldrig hört något dåligt om dem. Säljaren på mc-avdelningen som mest står bakom disk kan vara lite disträ ibland. Köper mest oljefilter där.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Per sålde och slutade med mc för nån månad sen...
Det var på tiden. Fruktansvärt bitter och snål.

Då är det bättre att Nisse och co håller i Kawasaki försäljningen. Han förstår att det kan löna sig att bjuda på ngt litet för att få återkommande kunder.

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Honda VTR1000F -98
Det var på tiden. Fruktansvärt bitter och snål.

Kan bara instämma. När jag köpte ny hoj hos dem så var det enda han pratade om hur dåliga speciellt mc-huset var men även hur andra mc-ställen var dåliga. En bra säljare nedvärderar inte sina konkurrenter för att kunna sälja men det var det enda han gjorde. Så kanske positivt för brh om han slutar som säljare.

@NdReA5

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Yamaha yz250, HYM 1100
Skulle ställa tomgången på min hypermotard i Somras, då föreslog deras mekaniker att spänna gaswiren istället så det blir hänggas. Det avgjorde det hela, dom kan fulmecka på någon annans cykel. Körde till Claessons i Bromölla med min. Niklas i verkstaden fixade detta på 10min.

Tycker inte om att hänga ut företag men är man Auk. verkstad för ett märke får man ju faktiskt veta vad man sysslar med. Dom kan/kunde säkert Kawa med inte Ducati!

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Det har blivit lite förändringar i verkstaden till denna säsongen.
Det är en ny mekaniker som är anställd. :tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vet inget om marknaden i Skåne men vill man ha modellspecifika delar så gör man bäst i att undvika probike som är episkt värdelösa på detta till alla sina märken.

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Nej. men det är rätt få mekaniker som har.
Jobbat på auktoriserad verkstad för bmw, honda och kawasaki.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring