Ny hemsida för mc-manualer

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
verkar inte vara så många som hämtat hem manualer

ingen som laddat upp heller (bortsett från mig själv)

kanske dags att promota den i fler trådar :D

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Ser bra ut! :tummenupp Enkel och överskådlig sida, inga konstigheter!
Jag testade och drog ner zx9r manualen!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hur laddar man upp?

Läste lite mer och det stod där tydligt :huvet

Om sidan -> ladda upp

Sen kan du länka till foxitsoftware.com och deras foxitreader som är bättre än Adobes pdfläsare :tummenupp

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har ~32gb manualer. Jag orkar inte riktigt sitta och lägga upp dom.
Vill du ha?

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Blev lite fundersam till "Om någon känner sig manad & har tiden över för att göra om sidan i PHP (Hypertext Preprocessor)
& Mysql databas i stället, då PHP fungerar med fler användare har mer möjligheter & kan köras på fler system, så kontakta mig för mer info. " Vad finns det för möjligheter som inte går att göra i asp? Sen så vore lite responsiv design trevligt :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska ta och ladda upp servicemanualen till min hoj när jag kommer hem, om jag kommer ihåg. XD

Tjita1

Guest
What, vem har såna upplösningar? 1024x768 har jag på iPaden, på datorn har jag 1920x1080, och innan jag skaffade det hade jag 1680x1050.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Sen kan du länka till foxitsoftware.com och deras foxitreader som är bättre än Adobes pdfläsare :tummenupp
ska fixa in länken :tummenupp

Jag har ~32gb manualer. Jag orkar inte riktigt sitta och lägga upp dom.
Vill du ha?
tja, om du har en ftp eller så, så kan jag dra hem dom

Blev lite fundersam till "Om någon känner sig manad & har tiden över för att göra om sidan i PHP (Hypertext Preprocessor)
& Mysql databas i stället, då PHP fungerar med fler användare har mer möjligheter & kan köras på fler system, så kontakta mig för mer info. " Vad finns det för möjligheter som inte går att göra i asp? Sen så vore lite responsiv design trevligt :)

Bättre säkerhet med mysql, snabbare
möjligheten att köra en "riktig" server, eller en hemsidan via en NAS & inte en gammal sugburk med windows som idag.
då asp körs på windows plattform & php på linux

ang. responsiv design, så visste jag inte ens vad det var, var tvungen att googla :)
men att ha olika css stilar som anpassar utseendet efter upplösning vore ju ganska najs.
detta är något jag kommer att titta vidare på, dock ej just nu

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
hmm.. nu e jag nyfiken

försökte du att ladda upp 2011_KAWASAKI_NINJA_1000.pdf vid 20:25 ?
den ligger i mappen, men inget i databasen

avbröt du ?

Yes, den laddade jag upp. Har fått ett 500-error, och avbröt inte.
Ska jag ladda upp igen?

Tjita1

Guest
Jag har både Riders manual och service manual till min (se signaturen), men möjligen att jag skulle orka scanna inte riders manual för den andra är typ 300 sidor.. :)

Dock vill jag påpeka att det inte är helt lagligt att ladda upp kopieringsskyddat material på webben (manualer hör dit), såpass att någon som bekant fick (vad var det nu?) 30 mille i böter för en dylik webplats.

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Bättre säkerhet med mysql, snabbare
möjligheten att köra en "riktig" server, eller en hemsidan via en NAS & inte en gammal sugburk med windows som idag.
då asp körs på windows plattform & php på linux

ang. responsiv design, så visste jag inte ens vad det var, var tvungen att googla :)
men att ha olika css stilar som anpassar utseendet efter upplösning vore ju ganska najs.
detta är något jag kommer att titta vidare på, dock ej just nu
Okej då e jag med på behovet. Dock går det ju alldeles utmärkt att köra mysql med asp, bara att tanka mysql .net connectorn till entity framework (vilket jag antar att du kör). Men det finns ju trots allt mono, har aldrig suttit med det själv eller haft ett behov av att köra Linux. Men då borde du nog inte behöva ändra så mycket för att få det att fungera på Linux. Om du orkar så kan du läsa denna: http://mono-project.com/Guide:_Porting_ASP.NET_Applications har själv inte läst igenom det men borde vara det du ska behöva isf

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har servicemanualer liggandes för KTM LC4 och Kawa ZX12R och någon till, som du inte har ännu. Kan gräva fram dem efter helgen.

Jag hade manualer och en del inspelade filmer från tv-utsändningar m.m. liggandes på en publik webbserver under många herrans år (finns fortfarande kvar, men nu bara hemma via adsl). Fick aldrig några klagomål från upphovsrättsinnehavare, men så såg jag också till att jag spärrade alla sökmotorer och hade en bra robots.txt. Dessutom lade jag filter på egna jobbet, så det inte skulle synas där heller :)

...och den här servern var vida känd i hojkretsar, främst supermoto. Man hittar fortfarande rester kvar om man söker på "irt.slu.se" (någon som förresten vet något billigt webbhotell som kan härbärgera 16GB filmer och kan hantera egen DNS-domän? det är dags att återuppliva den gamla webbsiten)

Men, med det sagt, så kan det finnas idé att hålla sidan lite inofficiell inom hojkretsar endast och t.ex. inloggning är inte dumt för att kunna sålla bort nyfikna ögon. För om jag gissar, så är det lite känsligt att lägga upp vissa typer av servicemanualer som är copyright-skyddade och kostar fina slantar.

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hej !

Har 3 olika manualer till Suzuki GSX 1400 och 2st Suzuki SV650s. Nått du har lust att ladda up ? totalt 120 MB.

-gsx 1400 Owners Manual
-GSX 1400 Full manual k2 Final edition "verkstads handbok"
-GSX 1400 Set up Assembly (fabriksmonterings manual)
Storlek 50MB cirka.

SV 650s -05

Verkstads handboken
Owners manual
storlek 70MB

Annars kan du lägga up titlarna " SV650s -05 (nyare modellen)" samt "GSX 1400" så det går att ladda upp det på din sida ?

Nu saknas hojmodellerna.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar