Ny Hjälm 2009?

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
Blev en Shoei X-Spirit för någon vecka sen.

7752big.jpg

Det lilla jag haft på mig den hittills så har den gett mycket bra intryck :)

Visse

The Unforgiven
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Svart Yamaha R1 2008
X-Spirit ligger på 1350g i Small-Medium. TROR de större storlekarna klättrar till 1450g

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
uvex carbon

Min Uvex Enduro Carbon kommer snart.... i mars hoppas jag.

/ Micke

Såg denna snygga hjälm på mässan,den kan du köpa från generalagenten för kanon pris,han ger bättre pris än fc moto tysken

angående x- spirit,för tunggggggggggg,max 1090gr

Det blev en KBC i år igen :tummenupp
KBC VR-2 Reaper

har du läst engelska tester om KBC ,inte bra

Last edited:

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
TL IOOO R - OO
Har du tidigare erfarenheter av marushin eller? Har sneglat lite på deras hjälmar, men har hört att dom inte är direkt tysta...

Jag har bara 'kört' med den på bilden. O den låter inte mer (eller mindre) än de andra hjälmarna jag ägt eller testat. Marushin har ju gjort hjälmar sedan 50-talet så de borde kunna sin sak. Hyffsat bra priser från fc-moto har jag för mig när jag kollade senast.

/N

EDIT: Observera också att marushin hjälmarna testade av SHARP får 5 stjärnor medan SHOEI hjälmarna får mellan 3-4. (Nu är inte alla modeller testade o jag försöker iinte agera "flaimbait").

SHARP

Last edited:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Blev en Shoei X-Spirit för någon vecka sen.

7752big.jpg

Det lilla jag haft på mig den hittills så har den gett mycket bra intryck :)

Min X-Spirit skickades hem till mig för en vecka eller två sen.
Äckligt nöjd än så länge :tummenupp

60-5882-1.jpg

Ni som handlat x-spirit! Var köpte ni och vad kostade det? Jag letar till mig och sambon. Vi vill bara handla hjälmar tillverkade för den europeiska marknaden. Det bästa pris jag hittat är 420 pund plus frakt, men här i tråden var det ju någon som handlat för 4280 kr. VAR DÅ??? undrar man.

Jag är ytterst tacksam för tips!:krama

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Såg denna snygga hjälm på mässan,den kan du köpa från generalagenten för kanon pris,han ger bättre pris än fc moto tysken

angående x- spirit,för tunggggggggggg,max 1090gr

har du läst engelska tester om KBC ,inte bra

Kan man som slutkonsument köpa hjälmar DIREKT från en generalagent, jag trodde att de endast sålde sina produkter till sina återförsäljare???.
-Vad tycker alla återförsäljare om att de blir förbisedda ?

Jag tror inte att du får köpa din Shoei från Duells som är importör, vad skulle t.ex Lelles tycka om det. AJA BAJA

/ Micke - säljer hjälmar hela dagarna

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
ny hjälm inte aktuellt, fortfarande ny sen förra säsongen, men jag undrar vad ett spegelvisir från arai kostar? :), tacksam för svar

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
ny hjälm inte aktuellt, fortfarande ny sen förra säsongen, men jag undrar vad ett spegelvisir från arai kostar? :), tacksam för svar
Om du skall köpa det i Sverige ligger det runt tusenlappen (995:- på LELLES). Vet inte man kommer undan så värst mycket billigare om man beställer utomlands med frakt och allt. Sök på nätet vett ja.:tummenupp

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
Om du skall köpa det i Sverige ligger det runt tusenlappen (995:- på LELLES). Vet inte man kommer undan så värst mycket billigare om man beställer utomlands med frakt och allt. Sök på nätet vett ja.:tummenupp

ok tack, jag va på yamahacenter igår men glömde fråga så såg jag denna tråden så what the heck kör frågan här o hoppas på att ngn vet, men tack så mycket

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Någon som kan rekommendera GP-Pro- eller GP-Tech-hjälmarna från AGV?

Str3 R

Guest
Köpte min till mässpris på senaste mc-mässan. En vit Schuberth C3, kostade 4.495 kr. Sitter fint på mig.

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Ni som handlat x-spirit! Var köpte ni och vad kostade det? Jag letar till mig och sambon. Vi vill bara handla hjälmar tillverkade för den europeiska marknaden. Det bästa pris jag hittat är 420 pund plus frakt, men här i tråden var det ju någon som handlat för 4280 kr. VAR DÅ??? undrar man.

Finns för 299£ på helmetcity:tummenupp

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000

Den var vist til mig ... Jeg har handlet på www.ebay.co.uk

"Buy it now" till 330£ .... men, der var mulighed for "Make an offer" och jag böd 300£ och, fick den 10 min. senere... Så kom frakten...
Ialt 4280 kr.

r1 turbo

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Yamaha r1 turbo
hjälm

har en Arai rx7 cors air sitter kanon. Men över 200 känns det som den är på väg av skallen. Är shoei bättre på det? Eller ska man köpa en Arai rx7 gp?
Åker r1 turbo med högt glas i hög fart.

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
har en Arai rx7 cors air sitter kanon. Men över 200 känns det som den är på väg av skallen. Är shoei bättre på det? Eller ska man köpa en Arai rx7 gp?
Åker r1 turbo med högt glas i hög fart.

Det verkar som Arai inte är din skallform om den vill "sugas" av skallen. Välj en aerodynamisk skalform (Schubert R1 m.fl ), En toktrång X-Spirit matchar en Corsair / GP rent tekniskt tycker jag.

/ Micke

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...