Ny hjälm och stövlar. Vilka?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Vilken storlek har du då ? Du nämnde att Sidin inte fanns i rätt storlek i affären när du skulle prova ..

Lånar lite tråd;

Hur gör alla ni med stora fötter ?
Jag har själv storlek 48.5 och hittade till sist en touringstövel från Oxtar i 48 (på gränsen till att vara för liten). Alla "häftiga" stövlar verkar inte finnas i större storlekar, 47 brukar vara smärtgränsen .. :död
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
lorkan skrev:
Vilken storlek har du då ? Du nämnde att Sidin inte fanns i rätt storlek i affären när du skulle prova ..

Lånar lite tråd;

Hur gör alla ni med stora fötter ?
Jag har själv storlek 48.5 och hittade till sist en touringstövel från Oxtar i 48 (på gränsen till att vara för liten). Alla "häftiga" stövlar verkar inte finnas i större storlekar, 47 brukar vara smärtgränsen .. :död
Är du en jätte? :O
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
DiaZ skrev:
Ska köpa en ny hjälm nu och vet inte riktigt vilken jag ska välja. Har haft föregångaren till shoie x-eleven tror jag. Har inte full koll på modellbetäckningen. Priset spelar mindre roll. Säkerhet före allt! Budgeten säger dock kring 4-4500:- Vilken hjälm är bra att köpa? Shoie tycker jag själv är skitbra men är såklart villig att prova andra märken.

Angående stövlar så har jag haft mina Sidi vertebra i 6 år nu så dom känns slitna som fan. Har funderingar på Alpinestars fetaste vad-dom-nu-heter. Kostar kring 2995:- har jag för mig. Rekomenderas några andra boots?

Finns det billiga affärer i tyskland där man kan beställa från? Erfarenheter av detta isåfall?

håll dig till sidi!
har du sett de nya? fetingnice! och bekväma!
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
TinaTjejen skrev:
Funderar själv på ny hjälm. En HJC, bara för den e så schnyygg!

Har dock aldrig hört nån kommentar om dem..

Vet att HJC är väldigt stora i USA. Jag var nöjd med min HJC ända tills jag köpte en Arai. Skön hjälm, den där HJC:n. Men gummilisten längst ner på hjälmen lossnade och visiret ville inte sluta tätt. Fast som du själv säger, riktigt snygg design på de flesta HJC:arna. :tummenupp
 

-ah

Lasciate ogni speranza voi ch'entrate
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Limhamn
Hoj
Moto Guzzi 750 '03
lorkan skrev:
Lånar lite tråd;

Hur gör alla ni med stora fötter ?
Jag har själv storlek 48.5 och hittade till sist en touringstövel från Oxtar i 48 (på gränsen till att vara för liten). Alla "häftiga" stövlar verkar inte finnas i större storlekar, 47 brukar vara smärtgränsen .. :död

Daytona finns i stora storlekar. Big Travel tom strl 51.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top