Ny hjälm

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Angelis kör med Vemar i MotoGP 2008 i alla fall, så kassa som märke lär de inte vara. Sedan har de ju flera olika modeller, och i slutändan handlar det om vad som passar på din skalle.

okej såpass =P köpte den på mc mässan i gbg fick den för 500 av nåra norrmänn :tungan det är en vemar vxp f712. men vart kan man få tag på sådanna i sverige? har inte hittat nån åf

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
HAHAHAHA Det här är ett öppet forum. Du kan inte räkna med att dina åsikter ska få någon positiv särbehandling bara för att du är en sån trevlig kille. Speedmaster gillar inte pinlock för att det är fult. Han tycker inte att det behövs för ventilationen är bra. Han har provat en KBC. Allting är åsikter eller fakta och därmed helt ok att skriva i ett forum.

Vill du inte bli citerad så låt bli att skriva. Börja inte försöka begränsa andra användares rätt att skriva i forumet, i synnerhet inte med hänvisning till att dom inte tycker som du. Censur är dåligt. Acceptera reglerna eller starta ett eget forum med egna regler.

Nu vet inte du vad det gäller överhuvudtaget så du ska nog ta o tagga ner.
Personen i fråga skrev hux flux ur ingenstans hur jävla dum i huvet o lättlurad o noob o allt va de va han skrev att jag var bara för att jag köpt en hjälm ifrån USA istället för Sverige.
Så den "faktan" jag skrev att han skrev var inte direkt fakta utan ett rent påhopp som dessutom Swedie tog bort för de va lite grovt.

Men om du tycker att alla ska ha rätt att kalla folk dumma i huvet bara hux flux utan anledning så visst, skratta på du o fortsätt tyck precis som du vill.

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
HAHAHAHA Det här är ett öppet forum. Du kan inte räkna med att dina åsikter ska få någon positiv särbehandling bara för att du är en sån trevlig kille. Speedmaster gillar inte pinlock för att det är fult. Han tycker inte att det behövs för ventilationen är bra. Han har provat en KBC. Allting är åsikter eller fakta och därmed helt ok att skriva i ett forum.

Vill du inte bli citerad så låt bli att skriva. Börja inte försöka begränsa andra användares rätt att skriva i forumet, i synnerhet inte med hänvisning till att dom inte tycker som du. Censur är dåligt. Acceptera reglerna eller starta ett eget forum med egna regler.

Tack Headhunter! Jag uttryckte bara min åsikt....Och tyvärr skiljer den sig från din Andreas....Sån är verkligheten ibland...

Nu vet inte du vad det gäller överhuvudtaget så du ska nog ta o tagga ner.
Personen i fråga skrev hux flux ur ingenstans hur jävla dum i huvet o lättlurad o noob o allt va de va han skrev att jag var bara för att jag köpt en hjälm ifrån USA istället för Sverige.
Så den "faktan" jag skrev att han skrev var inte direkt fakta utan ett rent påhopp som dessutom Swedie tog bort för de va lite grovt.

Men om du tycker att alla ska ha rätt att kalla folk dumma i huvet bara hux flux utan anledning så visst, skratta på du o fortsätt tyck precis som du vill.

Det var en helt annan tråd Andreas....Du hade köpt en hjälm som inte är ECE märkt...Fine...Upp till dig eller hur? Nu lugnar vi ner oss

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tack Headhunter! Jag uttryckte bara min åsikt....Och tyvärr skiljer den sig från din Andreas....Sån är verkligheten ibland...

Du uttryckte ingen som helst åsikt när du citerade mig i den andra tråden utan det var ett rent påhopp där du kallade mig diverse saker. Därför bad jag dig helt enkelt att sluta läsa o citera vad jag skriver då du uppenbarligen inte klarar av att jag har en viss åsikt om saker o inte tål att jag handlar samma saker för halva priset.

Så du får tycka o tänka precis vad du vill o ha dina åsikter, men ge fan i att kalla folk du aldrig pratat med för "pucko o NOOB" eller vad det nu var bara för att de tycker o tänker annorlunda än du.

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
Du uttryckte ingen som helst åsikt när du citerade mig i den andra tråden utan det var ett rent påhopp där du kallade mig diverse saker. Därför bad jag dig helt enkelt att sluta läsa o citera vad jag skriver då du uppenbarligen inte klarar av att jag har en viss åsikt om saker o inte tål att jag handlar samma saker för halva priset.

Så du får tycka o tänka precis vad du vill o ha dina åsikter, men ge fan i att kalla folk du aldrig pratat med för "pucko o NOOB" eller vad det nu var bara för att de tycker o tänker annorlunda än du.

Ber om ursäktr för det Andreas. Du pushade så mycket för att köpa i USA och jag har lärt mig från andra trådar att det är olagligt i Sverige till "gatbruk"...
Strunt i det nu...Drive safe!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ber om ursäktr för det Andreas. Du pushade så mycket för att köpa i USA och jag har lärt mig från andra trådar att det är olagligt i Sverige till "gatbruk"...
Strunt i det nu...Drive safe!

Ptja, olagligt eller ej, det är samma hjälm fast till mer än halva priset så det är klart man tipsar folk om det.

Så e de me de o nu lägger vi det bakom oss...

MickeSthlm

Guest
Hej!

Jag var och testade hjälmar igår. Ska även iväg och testa idag. Fastnade för både Shoei och Arai. Men hur tajt ska den egentligen sitta? Jag tyckte medium satt tajt men ändå skönt. Sedan finns det någon här som kan svara på vilken som har minst "ljudvolym" ?

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
KBC, Shoei, Arai, Lazer, Caberg, Airoh, AVG m.m

Tror inte att de blev stora på att sälja skräp och att hjälmarna inte fyller nån funktion!
Köp vad ni vill, Men gå inte enbart efter vad andra säger. Hjälmen ska ju passa på eran skalle inte dom andras!
Kör själv med SHOEI för att den passar min skalle!

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Hej!

Jag var och testade hjälmar igår. Ska även iväg och testa idag. Fastnade för både Shoei och Arai. Men hur tajt ska den egentligen sitta? Jag tyckte medium satt tajt men ändå skönt. Sedan finns det någon här som kan svara på vilken som har minst "ljudvolym" ?

Om hjälmen sitter skönt, då är den för stor! Väljer du en +/- 5000:- hjälm så köp den trång, men inte för liten, du vill förmodligen att den ska passa ett par tre säsonger. Det är viktigt att den inte går ner över ögonbryn och att den bottnar, annars är det kanske inte din form på inredingen. Prova gärna flera exemplar i samma butik, det kan skilja mellan olika ex i samma storlek(provade)

Jag säger bara: Läs "What to pay" på Arai Europe´s site

Micke

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
x-lite 801R satt bäst på mitt huvud. Arai satt också bra men priset avgjorde =) 2500 kändes som ett bra pris

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy