don_tomazo
Går bra, en ägare.
Wheelies i 180 på 6an.. Njaa?
don_tomazo skrev:2530593Wheelies i 180 på 6an.. Njaa?
var ju nån i en film från sporthoj som plocka upp en ninja 900 på 5,ans el 6ans växel med stå o ryck teknik har jag för mig..don_tomazo skrev:2530593Wheelies i 180 på 6an.. Njaa?
ozeo skrev:2531384var ju nån i en film från sporthoj som plocka upp en ninja 900 på 5,ans el 6ans växel med stå o ryck teknik har jag för mig..
den hade nog inge pizzadrev vad man fick veta
självklart men jag är övertygad att rätt människa på rätt hoj kan få upp den på 6an i minst över 150 blås. säkert i 180 oså om den går en 200 knyck.don_tomazo skrev:2531403Visst, det går säkert. Jag får upp min orginaldrevade gsxr1000 på 4ans växel ganska lätt. Farten är då kring 135-150 men man ska ju komma ihåg att hojen blir ju inte starkare bara för att man drevar om den. Det är ju fortfarande 120 trötta hästar i en såndär.
Såklart att man kan gasa upp en hoj på högsta växeln, bara man drevar ordentligt men farten minskar nog rätt kraftigt då oxå.
ozeo skrev:2531422självklart men jag är övertygad att rätt människa på rätt hoj kan få upp den på 6an i minst över 150 blås. säkert i 180 oså om den går en 200 knyck.
#acke# skrev:2530841Du har rätt att det var lite överdrivet, svårt att veta exakt fart men det är nog rätt mycket långsammare än 180km/h kan jag konstatera så här i efterhand.
Hade lite svårt att uppskatta farten i början då jag mest kört offroad innan och motorkaraktären skiljer sig som bekant lite åt. Svårt för en följebil att uppskatta farten samt att de nog bredde på en del.
Hur som helst går det fort som fan. Inga problem att gasa upp den på sexans växel och köra i 180km/h det stämmer i alla fall.
Slog nyligen över rätt fint på E4:an, helt plötsligt gled man omkring i ytterfilen och tittade förundrat på gnistregnet hojjen genererade när den studsade omkring ... hahaha
Var nog rätt bra med motorbur samt att jag inte fixat baken på hojjen än . Otroligt nog hände inte mycket mer än att det redan lite krökta styret blev böjt och lite reglage och nyinköpt bromshandtag gick åt h*****.
#acke# skrev:2530841Du har rätt att det var lite överdrivet, svårt att veta exakt fart men det är nog rätt mycket långsammare än 180km/h kan jag konstatera så här i efterhand.
Hade lite svårt att uppskatta farten i början då jag mest kört offroad innan och motorkaraktären skiljer sig som bekant lite åt. Svårt för en följebil att uppskatta farten samt att de nog bredde på en del.
Hur som helst går det fort som fan. Inga problem att gasa upp den på sexans växel och köra i 180km/h det stämmer i alla fall.
Slog nyligen över rätt fint på E4:an, helt plötsligt gled man omkring i ytterfilen och tittade förundrat på gnistregnet hojjen genererade när den studsade omkring ... hahaha
Var nog rätt bra med motorbur samt att jag inte fixat baken på hojjen än . Otroligt nog hände inte mycket mer än att det redan lite krökta styret blev böjt och lite reglage och nyinköpt bromshandtag gick åt h*****.
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |