Ny hoj, CBR 900 Stunthoj :)

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
don_tomazo skrev:
2530593 Wheelies i 180 på 6an.. Njaa?

Du har rätt att det var lite överdrivet, svårt att veta exakt fart men det är nog rätt mycket långsammare än 180km/h kan jag konstatera så här i efterhand.

Hade lite svårt att uppskatta farten i början då jag mest kört offroad innan och motorkaraktären skiljer sig som bekant lite åt. Svårt för en följebil att uppskatta farten samt att de nog bredde på en del.

Hur som helst går det fort som fan. Inga problem att gasa upp den på sexans växel och köra i 180km/h det stämmer i alla fall.

Slog nyligen över rätt fint på E4:an, helt plötsligt gled man omkring i ytterfilen och tittade förundrat på gnistregnet hojjen genererade när den studsade omkring ... hahaha :näsblod

Var nog rätt bra med motorbur samt att jag inte fixat baken på hojjen än :tungan . Otroligt nog hände inte mycket mer än att det redan lite krökta styret blev böjt och lite reglage och nyinköpt bromshandtag gick åt h*****.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
don_tomazo skrev:
2530593 Wheelies i 180 på 6an.. Njaa?
var ju nån i en film från sporthoj som plocka upp en ninja 900 på 5,ans el 6ans växel med stå o ryck teknik har jag för mig..
den hade nog inge pizzadrev vad man fick veta :va
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
ozeo skrev:
2531384 var ju nån i en film från sporthoj som plocka upp en ninja 900 på 5,ans el 6ans växel med stå o ryck teknik har jag för mig..
den hade nog inge pizzadrev vad man fick veta :va

Visst, det går säkert. Jag får upp min orginaldrevade gsxr1000 på 4ans växel ganska lätt. Farten är då kring 135-150 men man ska ju komma ihåg att hojen blir ju inte starkare bara för att man drevar om den. Det är ju fortfarande 120 trötta hästar i en såndär.
Såklart att man kan gasa upp en hoj på högsta växeln, bara man drevar ordentligt men farten minskar nog rätt kraftigt då oxå.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
don_tomazo skrev:
2531403 Visst, det går säkert. Jag får upp min orginaldrevade gsxr1000 på 4ans växel ganska lätt. Farten är då kring 135-150 men man ska ju komma ihåg att hojen blir ju inte starkare bara för att man drevar om den. Det är ju fortfarande 120 trötta hästar i en såndär.
Såklart att man kan gasa upp en hoj på högsta växeln, bara man drevar ordentligt men farten minskar nog rätt kraftigt då oxå.
självklart men jag är övertygad att rätt människa på rätt hoj kan få upp den på 6an i minst över 150 blås. säkert i 180 oså om den går en 200 knyck. :tummenupp
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
ozeo skrev:
2531422 självklart men jag är övertygad att rätt människa på rätt hoj kan få upp den på 6an i minst över 150 blås. säkert i 180 oså om den går en 200 knyck. :tummenupp

Hehe säkert. Utan olja i framgaffeln och en jävla spenst i benen så..:)
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
#acke# skrev:
2530841 Du har rätt att det var lite överdrivet, svårt att veta exakt fart men det är nog rätt mycket långsammare än 180km/h kan jag konstatera så här i efterhand.

Hade lite svårt att uppskatta farten i början då jag mest kört offroad innan och motorkaraktären skiljer sig som bekant lite åt. Svårt för en följebil att uppskatta farten samt att de nog bredde på en del.

Hur som helst går det fort som fan. Inga problem att gasa upp den på sexans växel och köra i 180km/h det stämmer i alla fall.

Slog nyligen över rätt fint på E4:an, helt plötsligt gled man omkring i ytterfilen och tittade förundrat på gnistregnet hojjen genererade när den studsade omkring ... hahaha :näsblod

Var nog rätt bra med motorbur samt att jag inte fixat baken på hojjen än :tungan . Otroligt nog hände inte mycket mer än att det redan lite krökta styret blev böjt och lite reglage och nyinköpt bromshandtag gick åt h*****.


fan va oseriöst!!

har du redan vurpat? kör fan som man ska:tummenupp
 

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Shit... redan slagit över efter 6 dagar? Du klarade dig eller?
Jag kanske ska fundera en extra gång att dreva min gammelgixxer och lära mig
wheela "the hard way" istället!? :D

#acke# skrev:
2530841 Du har rätt att det var lite överdrivet, svårt att veta exakt fart men det är nog rätt mycket långsammare än 180km/h kan jag konstatera så här i efterhand.

Hade lite svårt att uppskatta farten i början då jag mest kört offroad innan och motorkaraktären skiljer sig som bekant lite åt. Svårt för en följebil att uppskatta farten samt att de nog bredde på en del.

Hur som helst går det fort som fan. Inga problem att gasa upp den på sexans växel och köra i 180km/h det stämmer i alla fall.

Slog nyligen över rätt fint på E4:an, helt plötsligt gled man omkring i ytterfilen och tittade förundrat på gnistregnet hojjen genererade när den studsade omkring ... hahaha :näsblod

Var nog rätt bra med motorbur samt att jag inte fixat baken på hojjen än :tungan . Otroligt nog hände inte mycket mer än att det redan lite krökta styret blev böjt och lite reglage och nyinköpt bromshandtag gick åt h*****.
 

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
Nja, klarade mig fint efter omständigheterna. Det gick rätt fort dock så det blev till att uppsöka handkirurgen för andra gången den här sommaren :huvet

13 stygn i pek och långfinger... kan bifoga bild om nån är intresserad men det är ingen vacker syn :näsblod

Förmodas återfå rörligheten i fingrarna men just nu går jag på en hästkur heracellin.

Ganska skum känsla, när jag vält upp hojjen tyckte jag att kopplingshandtaget kändes jäkligt halt... kollade in fingrarna som det i princip bara såg ut att vara slamsor av och blod överallt. Kände dock ingen smärta vid det tillfället, adrenalinet att överlevt var smärtstillare nog.

Jaja, bra läkkött så det här är nog snart läkt om ingen större infektion innfinner sig.

Vet inte riktigt varför jag gick över den här gången, hojjen har ju skivbroms bak och jag låg och pumpade den för att styla lite och tryckte in kopplingshandtaget fullt samtidigt som jag gav full gas. De gör det ju på film tänkte jag så hur svårt kan det vara ... hahaha

Hur som helst, nåt gick lite fel och sen var olyckan ett faktum. Tar tid att lära sig ta en "ny" hoj riktigt högt över balanspunkten i fart.
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top