Blir nästan sugen på att fråga o man får låna lite lego från campus. Skolan har nån såndär 10-papps tekniklegosats med robotstyrning.Burre skrev:Lego är såååå underskattat vill ha!
berggren_martin skrev:. Skolan har nån såndär 10-papps tekniklegosats med robotstyrning.
Japp, man skickar över program fjällstyrt från datorn till en liten mottagare, som sedan styr olika små motorer. Sen kan man göra bilar som byter riktning när de kör mot väggar eller som orienterar sig med hjälp av temperatur eller luftfuktighet. Går till och med att koppla in pH-meter, så man kan bygga en robot som åker runt och tar vattenprover, som sedan skickas över fjärrstyrt till datorn som ritar upp grafer.LiCrO skrev:ohhh! sådana motor vill jag ha fuskvilka roliga saker man skulle kunna bygga då..
Vi har en robot i skolan som vi progammera till liknande saker.berggren_martin skrev:Japp, man skickar över program fjällstyrt från datorn till en liten mottagare, som sedan styr olika små motorer. Sen kan man göra bilar som byter riktning när de kör mot väggar eller som orienterar sig med hjälp av temperatur eller luftfuktighet.
Nej nu blir jag avundsjuk...LiCrO skrev:Vi har en robot i skolan som vi progammera till liknande saker.
Just nu så håller vi på att bygga en grässklippare av den som ska gå för sig själv och klippa det den ska undvika träd och likanden den ska hitta ställena som det behövs klippa på också.
berggren_martin skrev:Nej nu blir jag avundsjuk...![]()
berggren_martin skrev:På tal om robotar, vet nån ifall robot wara kommer tillbaka? Det var ju lugnt veckans höjdpunkt![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |