Ny hoj för liten man

faranosd

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2012
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -08
Ducati 696, Yamaha FZ6, Triumph Street Triple ..
Tack för tipsen! Ducatin verkar dock vara svår att hitta i min budget, men en Triumph kanske man kan hitta.
Farsan har en Yamaha V-max . Väldigt låg med galet mycket pulver. Iofs ingen kurvracer, men funkar.
Kurvracer är inget måste, så tack för tipset. :tummenupp
jag är 1,58 kör en honda cbr600rr 08. satt en sänkningssats pån och det funkar bra.. med en sänkningssats o du e 1,66 så skulle du nog sitta väldigt skönt pån. lätt hoj inta alls tung o bra körställning.
Jag tror inte att körställningen på cbr skiljer sig jättemycket från min gsxr, men tack ändå.

Än så länge verkar KTM superduke mest intressant!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Åk till Italien och köp en beggad 696:a ;) betydligt billgare, du tjänar på valutaväxlingen med.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Dagens sporthojar görs ju för folk i 165-170cm storleken, fan helt omöjligt för mig som är 193cm att klämma mig in i vilken sporthoj som helst av nyare modell... Hayabusan funkade som tur var.. Så snarare ett "handikapp" att vara för lång tycker jag på dagens moppar.

Jag hade lätt köpt en triumph Daytona 675 om det inte vore så att jag var 30cm för lång och 40kg för tung.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Cagiva Raptor 1000!

Riktigt rolig hoj med TL1000 v-twinnen. Skapligt med effekt, rejält med mos i botten och låter fint. Rolig på kurviga vägar men blir lite sladdrig om den pressas för hårt men funkar även bra att mysköras. Ryms även inom din budget. Jag upplevde den som lite väl låg (är 179) och fotpinnarna drog i backen rätt tidigt så den kanske passar dig bättre vad gäller din längd och ditt knä.

Raptor1.jpg

faranosd

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2012
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -08
Åk till Italien och köp en beggad 696:a ;) betydligt billgare, du tjänar på valutaväxlingen med.
Nja jag köper nog en som gått i Sverige och fått servicen gjord här. ;)
Dagens sporthojar görs ju för folk i 165-170cm storleken, fan helt omöjligt för mig som är 193cm att klämma mig in i vilken sporthoj som helst av nyare modell... Hayabusan funkade som tur var.. Så snarare ett "handikapp" att vara för lång tycker jag på dagens moppar.

Jag hade lätt köpt en triumph Daytona 675 om det inte vore så att jag var 30cm för lång och 40kg för tung.
Jag funderade faktiskt på en sån innan jag köpte min gsxr 750. En bra hoj!
Cagiva Raptor 1000!

Riktigt rolig hoj med TL1000 v-twinnen. Skapligt med effekt, rejält med mos i botten och låter fint. Rolig på kurviga vägar men blir lite sladdrig om den pressas för hårt men funkar även bra att mysköras. Ryms även inom din budget. Jag upplevde den som lite väl låg (är 179) och fotpinnarna drog i backen rätt tidigt så den kanske passar dig bättre vad gäller din längd och ditt knä.
Det verkar inte vara den lättaste hojen att hitta. Sökte på blocket utan att hitta någon.

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Yamaha R7, 2022
Det verkar inte vara den lättaste hojen att hitta. Sökte på blocket utan att hitta någon.

Nää dessa hojar är absolut inga dussin hojar som det svämmar över av. Själv lyckades jag för något år sedan fått tag i V-Raptorn, samma hoj men lite annan design vid lamphuset och tanken. Är 1,82 lång och tycker också den känns lite låg för emellanåt så kanske bra för dig? Min sambo är 1,62 lång och sitter hur bra som helst, inga problem att nå ner och inga extrema benvinklar eller så. Riktigt rolig hoj att köra med bra klös i botten registret och härligt muller. Har funderat på att sälja min då den om jag skall vara ärlig mot mig själv inte har den bästa körställningen för mig utan är nog bättre för kortare personer.

visabild.jpg

Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Blackbirden är hyfsat låg, du sitter avslappnat, och massor med pulver. Du får mkt hoj för 40" där. Inte lika cramped som på en busa.

Svänger den ? O yes, lyfter du på rumpan på den lite så blir den än bättre.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...