Hej Bullen!
Jag är en 49-årig kille som har ett problem.
Jag har kört hoj i 9 år, och då endast på encylindriga hojar. Kör ca 12-1300 mil per säsong, och merparten av mina samlade hojmil har körts på en XT660R, både på och utanför asfalten. Nämnda XT gav nyligen upp, då ramen visade sig vara helt av på ett ställe, samt sprucken på ytterligare två ställen.
Ny XT införskaffades raskt, denna gång en XT av X-modell (då jag nuförtiden har en dedikerad skogshoj). Känner dock att det är dags för mig att ta steget till minst två cylindrar.
Mao - jag vill ha fler cylindrar, mer hästkrafter och renodlad asfalsinriktning. Jag vill inte mecka och inte betala astronomiska försäkringspremier. Jag vill ha något litet och roligt som fungerar både för jobbpendling, åka lite längre på (har inga stora komfortkrav) samt busa lite med. Och inget tungt as. Och nej, jag vill INTE ha en ER6 . Vill dessutom inte betala mer än 35000.
Så, vad ska jag köpa?
Jag är en 49-årig kille som har ett problem.
Jag har kört hoj i 9 år, och då endast på encylindriga hojar. Kör ca 12-1300 mil per säsong, och merparten av mina samlade hojmil har körts på en XT660R, både på och utanför asfalten. Nämnda XT gav nyligen upp, då ramen visade sig vara helt av på ett ställe, samt sprucken på ytterligare två ställen.
Ny XT införskaffades raskt, denna gång en XT av X-modell (då jag nuförtiden har en dedikerad skogshoj). Känner dock att det är dags för mig att ta steget till minst två cylindrar.
Mao - jag vill ha fler cylindrar, mer hästkrafter och renodlad asfalsinriktning. Jag vill inte mecka och inte betala astronomiska försäkringspremier. Jag vill ha något litet och roligt som fungerar både för jobbpendling, åka lite längre på (har inga stora komfortkrav) samt busa lite med. Och inget tungt as. Och nej, jag vill INTE ha en ER6 . Vill dessutom inte betala mer än 35000.
Så, vad ska jag köpa?