lasse kongo
Ny medlem
sålde min 125förra veckan och i helgen så köpte jag en billig cbr600 1999, inte favorit färgsättningen men den får duga... går som fan
ska strypas till 25kw med stypningar från mc kompaniet, är det svårt? behöver jag några speciela verktyg ?
bromsskivan är lite utbulad fram (se foto) vet inte om skivan är skev... hur får jag in bulan lättast ? värma/banka ? hojjen känns ostadig när man bromsar hårt bulan tar i gafflen. kan det vara därför eller är skivorna skeva..?
beläggen är rätt slitna också, ska bytas
kedjan är ganska slapp... kan man spänna ut bakhjulet så långt det går ? drevet ser inte så slitet ut och ett nytt drivpaket kostar 1600kr
ljuddämparen måste bytas!! slipon nästa
men det verkar som att ljuddämparen sitter fast i "röret" som förstätter ner under hojjen.. var hittar jag ett sånthär "rör"?? hittar jag det så kan man ju fixa dit vilken ljuddämpare som hellst
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
ska strypas till 25kw med stypningar från mc kompaniet, är det svårt? behöver jag några speciela verktyg ?
bromsskivan är lite utbulad fram (se foto) vet inte om skivan är skev... hur får jag in bulan lättast ? värma/banka ? hojjen känns ostadig när man bromsar hårt bulan tar i gafflen. kan det vara därför eller är skivorna skeva..?
beläggen är rätt slitna också, ska bytas
kedjan är ganska slapp... kan man spänna ut bakhjulet så långt det går ? drevet ser inte så slitet ut och ett nytt drivpaket kostar 1600kr
ljuddämparen måste bytas!! slipon nästa
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)