Ny hoj - Ny hjälm

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
Honda
Jag vurpade 03, flög över styret och landade rakt upponer (på huvudet endast) och gled över en vägbana på huvudet (hastighet vid vurpa 70-100 km/h).. Klarade mig med komp. sprickor på två ryggkotor, fick ligga kvar över natten på sjukhus pga risk för hjärnskakning, men det klarade jag mig ifrån. Jag hade en AGV-hjälm, inte den dyraste av alla, men ingen plasthjälm iaf.. Köpte en likadan sen :).
Jag kan därmed bara säga att det är en bra hjälm!

//Andreas

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Küngen skrev:
2639894 Är du ironisk? eller menar du att en hjälm från 04 är gammal och uttjänt?

Den har varit med i en vurpa, där enbart visiret skrapades av trädgrenar.
men sedan dess har jag tappat den både 1 & 2 gånger.

Sedan har hjälmen blivit uttöjd, så jag tycker inte den sitter lika bra nu, som den gjorde när jag köpte den. skakar i höga hastigheter

så jag vill inte köra med den kommande säsong iaf, men den kan vara bra att ha som en extra hjälm

RC211V

LT.
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000/Honda Monkey
AGV ROssi GP-Pro

wonderwizard skrev:
2639259 lokala mc handlaren.. vilken vill jag inte säga, eftersom dom inte betalar reklamplats på SH

Klart finnaste lacken när det gäller Rossi-Pottorna:tummenupp ...Nu får du bara skaffa ett sjysst visir oxå!

Som sagt...riktigt bra pris Vet du om det fanns fler? (Kostar nästan 4k på MC-Huset i Malmö)..Kanske skulle kunna tjäna en slant på att åka upp till Hbg och införskaffa en sådan därifrån.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
wonderwizard skrev:
2634629 jag e iaf en av dem... det finns många som mig :D
Det hoppas vi fan inte....
Tycker du ska prova att sova med hjälmen inatt och se om du kan drömma dig snabb. Släng på dig skinnstället också när du ändå är igång. :näsblod

(och du tycker vi som kör Ducce är knäppa, ja jisses...)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
RC211V skrev:
2658078 Klart finnaste lacken när det gäller Rossi-Pottorna:tummenupp ...Nu får du bara skaffa ett sjysst visir oxå!

Som sagt...riktigt bra pris Vet du om det fanns fler? (Kostar nästan 4k på MC-Huset i Malmö)..Kanske skulle kunna tjäna en slant på att åka upp till Hbg och införskaffa en sådan därifrån.

jag köpte mig ett mörkt tonat visir också. 380:- efter rabatt

det finns en massa hjälmar kvar... bara att slänga dig i bilen & köra upp :tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
wonderwizard skrev:
2637135 ingen som har något att säga om AGV ?

Hade en AGV Venom (tror den heter det) innan min SHOEI och AGVn hade enormt mkt vindbrus p.g.a platsbitarna som håller visiret. Det lät som om du blåser i en flaska I HJÄLMEN!

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...