Ny hoj och premiären från helvetet!!!

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Så var det äntligen dax, hämtade min nya leksak, en grön (snabbaste färgen) ZX9R -03 idag, fin som fan och kittad med diverse godis.. Eftersom solen till och med sken över skåne var det upplagt för en helt grym premiärkväll. Då börjar det...:

Hojen besiktigades igår (inga problem) av säljaren och efter det hade han glömt tändningen på = urladdat batteri idag. Drar igång den efter kort laddning och kollar allt en sista gång, inga problem.

Kör därifrån och efter ett par mil, med en halv kvar till macken är det dax för soppatorsk... Jaja, på med reserven tänkte jag, och det hade ju funkat om inte batteriet gett upp.. KALAS! Efter ett tags väntande anländer säljare och vi kör igång hojen med startkablar, kör till macken och tankar, och igång med startkablar igen.. Jaja, nu tar jag mig de sista 6 milen hem iallafall...

Väl hemma provar vi att starta hojen igen, inga problem! En timme senare tänkte vi ta en premiärtur - startar inte.. Drar igång den med startkablar från tjejens bil. Då pajjar ena fästet på motorhuven som nu är helt skev på hennes ögonsten 207CC -09... Det mesta åt helvete alltså, men jag fick en 7-8 mil iallafall...

Nu är batteriet satt på laddning över natten och jag vete fan om jag kommer att sova inatt eller bara fundera på hur det ska gå att starta skiten, förlåt NYA ÖGONSTENEN, i morgon...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Äsch då,inget allvarligt som blev skadat,hojen eller kroppen(i Rätt ordning!)så det är bara att börja om i morgon. :)

Henrik
 

Spyder

Unsafe at any speed
Gick med
9 Feb 2008
Ort
Norrköping
Hoj
ZX9R-00
Såja. Det kunde vara värre. Synd på flickans bil dock men det hade väl hänt en annan gång istället. Sommaren är lång - deppa inte ihop över ett gammalt batteri. Biltema har nya. Hade väntat mig minst en nedläggning med den rubriken...
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Såja. Det kunde vara värre. Synd på flickans bil dock men det hade väl hänt en annan gång istället. Sommaren är lång - deppa inte ihop över ett gammalt batteri. Biltema har nya. Hade väntat mig minst en nedläggning med den rubriken...

Haha, jag jag kan förstå det.. Det är mest surt med bilj-veln men som sagt, en sväng tuill Biltema väntar under dagen om batteriet nu inte skulle lira idag heller...
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Rubriken implicerar både motorhaveri och vurpa. Hoppas det löser sig med batteri.

Min otur fortsätter dock: igår pajade bergvärmepumpen i villan. :(:(
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Om du kallar det där en "premiärtur från helvetet" har du troligen varit förskonad från massa skit hittills i livet...
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top