Ny hoj som blåser allt annat av vägen!!

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Om den här farkosten har "swashplates" som en helikopter (rotorerna kan vridas åt alla håll), gyro samt en dator som hela tiden korrigerar med input från gyrot, då tror jag att den skulle kunna flyga stabilt.. utan dessa komponenter skulle den gå i backen omgående..

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
na
Mja, först var jag tveksam, men efter att ha sett(hört) stillbildsvideon där tjejen förklarar vad jag tycker låter som att propellrarna är gjorda av tazmansk ek så är jag fullt övertygad om att alla specifikationer stämmer, detta är framtiden..

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Hur kommer det sig att han har haft råd att bygga en flygande motorcykel i kevlar och kolfiber men inte har råd till en snyggare hjälm?

Cool grej dock ja skulle vilja ha den... Men det lär ju bli svårt att bromsa? Eller får man skicka i backen? De lär ju vara mindre nyttigt för motorn :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
278km/h, är det topphastigheten som uppnås när man på 3km höjd inser att man glömde bygga in en fallskärm och faller rakt ner efter att motorn pajjade på sitt hemmabygge?

Tvivlar starkt på bygget men samtidigt är jag ju ingen aeroingenjör och kan således inte ett jävla skit om saker som befinner sig svävandes ovanför marken. Men jag tvivlar ändå :fakta

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Kommer de göra räls åt spännband i framtiden istället för asfalt eller? :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu förklarade GuW det så fint, så lägger bara in en bild här för att kanske väcka minnet hos er här :)
Det är inte så konstigt egentligen, en sådan här skulle ni nog inte tvivla på att den kan flyga:

s_hkp4.jpg

Jag tänkte också på den, två rotrar är ju inget konstigt rent sådär. Fast däremot har ju bananhelikopetern vikten hängande under rotrarna, emedan du själv sitter överst på hoverbajken och flyttar upp tyngdpunbkten... Min spontana tanke är att den kommer vilja flyga belly up:D

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag tänkte också på den, två rotrar är ju inget konstigt rent sådär. Fast däremot har ju bananhelikopetern vikten hängande under rotrarna, emedan du själv sitter överst på hoverbajken och flyttar upp tyngdpunbkten... Min spontana tanke är att den kommer vilja flyga belly up:D

ja en undanmanööver sen e du körd :huvet

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Bike:vaMer flygplan, blir inte mc bara för att cockpit ser så ut. Men vi kan vara lugna detta kommer nog stanna vid en prototyp och det lär dröja innan spännbanden tas bort om de någonsin kommer att tas bort från backen:D

Den måste vara en mc, kommer nog från Paul junior Design kolla på Webnätet = Web bike!:D

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
278km/h, är det topphastigheten som uppnås när man på 3km höjd inser att man glömde bygga in en fallskärm och faller rakt ner efter att motorn pajjade på sitt hemmabygge?

Tvivlar starkt på bygget men samtidigt är jag ju ingen aeroingenjör och kan således inte ett jävla skit om saker som befinner sig svävandes ovanför marken. Men jag tvivlar ändå :fakta

Tror du är något på spåret, fritt fall är väl runt 300 knutar? :D

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Måste blåsa rätt rejält ibland där uppe på 3 km höjd. En vindby från sidan och du lär blåsa av "flyghojen".

R&B

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
GSX 750F -90
Hur kommer det sig att han har haft råd att bygga en flygande motorcykel i kevlar och kolfiber men inte har råd till en snyggare hjälm?

Cool grej dock ja skulle vilja ha den... Men det lär ju bli svårt att bromsa? Eller får man skicka i backen? De lär ju vara mindre nyttigt för motorn :va

Självklart sitter det ett ankare med tillhörande kätting på saken som du bara behöver knuffa till ;) Näe men skämt åsido, om det går att vinkla rotorerna så behöver du inte lägga i nån back.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Näe men skämt åsido, om det går att vinkla rotorerna så behöver du inte lägga i nån back.

borde väl räcka med att kontrollera thrustern fram och bak olika för att få den att pitcha?

mer thrust bak = brazz
mer thrust fram = broms

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Tror jag också och sedan når man kanske dom där 278km/h på vägen ner om man inte träffar marken redan vid 277km/h.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!