Ny hoj. Speed triple eller Street triple?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag valde också mellan de två modellerna.
Allt är ju nämnt ovan, men för min del så fick magkänsla + hjärta bestämma, Speeden känns riktigt stabil och rejäl, ser bättre och råare ut, låter bättre, enkelsving, listan kan göras lång för min del... Men som det skrivs om ovan, du blir nog nöjd oavsett, du får växla och gasa lite mer på streeten, men det har ju sin charm för vissa :tummenupp

Växla och gasa är ju kul. :tungan Annars hade jag kört en scooter, typ burgman eller vad de heter.

Skämt åsido. Nöjd kommer jag att bli enligt den allmänna opinionen.

Last edited:

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Testade också Sp3 på road show. Måste säga att jag blev ganska besviken. Hade väntat mig något djävulskt vrid, men tyckte den största skillnaden var att varvstoppet kom precis när det började bli trevligt.

Haft min street två säsonger nu, och kan inte hitta en tillräckligt god anledning att byta till något annat.. Och då är jag ändå över 190.
Helt underbar hoj!

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Håller med föregående skribent. Har också testat båda och är idag ägare till en ST3R -13. Hade också förväntat mig en större skillnad mellan modellerna. Föredrar definitivt Streetens smidighet jämfört med den ganka marginella skillnaden i vrid man får från Speeden.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Nu har jag inte kört någon Speed Triple - men jag är väldigt imponerad av vridet och klippet i min Street Triple R! Det är vrid överallt i registret känns det som - dessutom i ett väldigt lätt och fint chassi vilket jag upplever som den största skillnaden mot min gamla Z1000 som vägde 50 kg mer.

Jag är fullvuxen karl på 186 cm och 86 kg, inga problem att sitta gott på hojen heller.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Valet föll på en Street Triple R -12.

Nu väntar en vinter med massor av friskvård i garaget. Såpass stort och rumstempererat att man kan köra av sig litet. :)

Tack alla ovanstående för ert bidrag!

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE