Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När jag visste vart styret skall sitta blev bromsarna nästa grej att fixa. Orginal ledningarna räcker ju inte upp till crosstyret.
Köppte stålomspunnen slang på löpmetern eftersom det inte fanns färdiga längder som passade.
Det gamla bromssystemet.
Ändarna till ledningarna fick jag montera själv.
Se till att skjuta in banjokopplingen ordentligt. Man vill ju inte bli av med bromsarna under färd.
Eftersom Firebladens bromsslangar är pressade i T-block så måste man ha dubbla Banjoanslutningar uppe vid handtaget istället för 1 som orginalet har. För att det skall funka så behöver man en banjobult som är anpassad för 2 banjos.
Och givetvis så fick jag inte tag i sådan som passade i bromspumpen.
Någon som vet vart man enklast köper en sådan ?
Så som hojen såg ut ikväll.
Köppte stålomspunnen slang på löpmetern eftersom det inte fanns färdiga längder som passade.
Det gamla bromssystemet.
Ändarna till ledningarna fick jag montera själv.
Se till att skjuta in banjokopplingen ordentligt. Man vill ju inte bli av med bromsarna under färd.
Eftersom Firebladens bromsslangar är pressade i T-block så måste man ha dubbla Banjoanslutningar uppe vid handtaget istället för 1 som orginalet har. För att det skall funka så behöver man en banjobult som är anpassad för 2 banjos.
Och givetvis så fick jag inte tag i sådan som passade i bromspumpen.
Någon som vet vart man enklast köper en sådan ?
Så som hojen såg ut ikväll.