Ny Hoj!

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Jag tänkte på varvtalstoppet. Som jag skulle gissa på ligger ovanpå batteriet. Men det är nog urkopplat....
Du märker nog...
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Padde skrev:
Jopp det är ett Shark system, dock nån som ryckt dekalen. Giannelli systemen ser inte alls ut som det som sitter på din hoj. Värken utformningen på expanssionskammaren eller ljuddämparen. Tror du inte att det är ett shark och att dom bara bytt ut ljuddämparen kolla svets fogarna på expanssionskammaren, det är ett shark. Men inget illa om det, det är bra rör.
Damn, en till sak hon inte sa till om, eller inte visste..:huvet Hur är Shark mot andra rör?

Varvtalsstopped är nog urkopplat :va en liten svart kabel med kabelsko på right?
 
Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
crackmac skrev:
Damn, en till sak hon inte sa till om, eller inte visste..:huvet Hur är Shark mot andra rör?

Varvtalsstopped är nog urkopplat :va en liten svart kabel med kabelsko på right?

Det är inga dåliga rör. Kostar runt 3500-4000:- i Tyskland på sina ställen. Riktiga fina ljuddämpare. Fast Jolly ska prestera bättre på NSR än Shark.

EDIT: Shark rör kan vara strypta från fabriken, Kolla upp om du vill köra ostrypt.
 

Bifogat

  • nsr22.jpg
    nsr22.jpg
    103.5 KB · Visningar: 107
Last edited:

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Padde skrev:
...Kolla upp om du vill köra ostrypt.

Hela hojen står i bitar så jag får väl ta och göra det under morgondagen eller nåt :rolleyes:

Har ett till litet problem och det är att den inte vill starta längre :huvet Den starta perfekt för bara 2-3 timmar sen och jag råkade glömma tanken öppen och choken var öppen fullt ut i kanske 2 timmar. Den står i ett kallt garage.. tror ni den går igång sen när den fått stå av sig det som kan ha samlats eller är det något annat som kan vara fel? Jag får gnista på tändstiftet och batteriet är laddat. Ja kan inte ha kommit åt några kablar när jag plockat av kåporna eftersom den startade som den står innan jag lämnade den. Sen när jag kom tillbaka startade den helt enkelt inte. :4skrikaJag kanske bara är lite överkänslig eftersom jag köpte den i förrgår och inte hunnit testa så mycket än men jag är tacksam för alla svar :Bugar
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
crackmac skrev:
Hela hojen står i bitar så jag får väl ta och göra det under morgondagen eller nåt :rolleyes:

Har ett till litet problem och det är att den inte vill starta längre :huvet Den starta perfekt för bara 2-3 timmar sen och jag råkade glömma tanken öppen och choken var öppen fullt ut i kanske 2 timmar. Den står i ett kallt garage.. tror ni den går igång sen när den fått stå av sig det som kan ha samlats eller är det något annat som kan vara fel? Jag får gnista på tändstiftet och batteriet är laddat. Ja kan inte ha kommit åt några kablar när jag plockat av kåporna eftersom den startade som den står innan jag lämnade den. Sen när jag kom tillbaka startade den helt enkelt inte. :4skrikaJag kanske bara är lite överkänslig eftersom jag köpte den i förrgår och inte hunnit testa så mycket än men jag är tacksam för alla svar :Bugar


Den har blivit sur..


EDIT: ta bort stiftet och kör några gånger på starten. Då sprutar det upp lite soppa. Sett sedan tillbaka stiftet och prova.
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
DJM skrev:
Den har blivit sur..


EDIT: ta bort stiftet och kör några gånger på starten. Då sprutar det upp lite soppa. Sett sedan tillbaka stiftet och prova.

Godfuckingdamnit! Den måste ha blivit jäkligt sur, stod och körde den utan stiftet i runt en timme. ~10sec på starten sen två minuters vila, och så igen och igen. Det enda som hände efter 30 minuters behandling var att den hostade till lite lätt :död
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
crackmac skrev:
Godfuckingdamnit! Den måste ha blivit jäkligt sur, stod och körde den utan stiftet i runt en timme. ~10sec på starten sen två minuters vila, och så igen och igen. Det enda som hände efter 30 minuters behandling var att den hostade till lite lätt :död


Ta bort stiftet, rengör det och om möjligt värm det med gasol/gassvets tills det gängan och isolatorn blir röda. I med stiftet igen och ut och spring!!

Om/när den startar låt den gå riktigt varm innan du stänger av den
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
crackmac skrev:
Godfuckingdamnit! Den måste ha blivit jäkligt sur, stod och körde den utan stiftet i runt en timme. ~10sec på starten sen två minuters vila, och så igen och igen. Det enda som hände efter 30 minuters behandling var att den hostade till lite lätt :död

Ja, prova nytt stift. Du kan ju bränna/rengöra det gammla som anton skriver men stiftet kan vara skadat innuti, går den bra efter du brännt det med gasol brännare så vet du ju att det funkar fint. Ett nytt stift kostar 100 spänn och efter ett hoj köp är det väl nått av det första man byter.

För övrigt fin hoj, dock skulle nog viper stripsen rykt direkt om den skulle vatt i min ägo hehe.

Men jag tycker den ser kanon fin ut. :tummenupp
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Padde skrev:
Ja, prova nytt stift. Du kan ju bränna/rengöra det gammla som anton skriver men stiftet kan vara skadat innuti, går den bra efter du brännt det med gasol brännare så vet du ju att det funkar fint. Ett nytt stift kostar 100 spänn och efter ett hoj köp är det väl nått av det första man byter.

För övrigt fin hoj, dock skulle nog viper stripsen rykt direkt om den skulle vatt i min ägo hehe.

Men jag tycker den ser kanon fin ut. :tummenupp

Jag har ingen gasolbrännare eller liknande här hemma men jag ska flytta hojen till en polares däckfirma. Där har de allt möjligt som kan komma till användning :D Jag värmde däremot stiftet med varmluftsbrännare (vet inte vad de heter, men man tar bort målarfärg med den) tills stiftet var så varmt att jag knappt kunde hålla i det, sen skruvade jag i och testade igen utan resultat. Om det inte hade varit för gruset/isen på vägen hade jag varit ute och försökt springa igång den, men nu är jag rädd att jag kan råka vurpa den :tungan Får se vad som händer imorn på verkstan och ett nytt stifft får jag köpa i vilket fall som helst.

Det jag inte förstår är hur stiftet skulle kunna vara sönder "innuti" när jag får så bra gnista med det? 1-2cm slår den när jag testar mot ramen. Men jag testar allt för att få den att gå :Bugar för det lilla den gick när den gjorde det så var det gudomligt (för en 125'a :rolleyes: )
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Prova gör rent stiftet med en stålborste.. gjorde jag sen starta min lätt =) lycka till! :tummenupp

Edit: Små läste ditt inlägg ovan innan., såg inte det med att du värmt etc.. och att du fått gnista sry hehe :tomten
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
crackmac skrev:
Om det inte hade varit för gruset/isen på vägen hade jag varit ute och försökt springa igång den, men nu är jag rädd att jag kan råka vurpa den.

När jag nyss hade fått hem min NSR så hade bensinkranen varit öppen hela vägen från Tyskland, och så sugen jag var på att starta den så höll jag på i säkert 20 minunter, men den vägrade starta. Jag gjorde rent tändstiftet men det hjälpte inte heller.
Dagen efter så provade jag att rullstarta henne och efter några svettiga minuter i backen så startade hon, och det har inte varit några problem efter det.
 

Solid snake

Guest
Jag gjorde följande med min cross när den surade igen, eftersom man får en hinna med bensin och olja på stiftet när den blir sur.

Därför du ska ha gasolbrännare, så tar du bort det och diverse sot, men jag tog startgas och sprutade på stiftet, torkade av det, i med det i crossen igen så startade den.

Det blir inte lika bra som med en brännare, men det funkar ändå hyfsat, för den startar sen.

Ditt stift kan också vara helt genomsurat, lägg det i ugnen en halvtimma nånting på 100 grader eller så, det funkar också.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
crackmac skrev:
Jag har ingen gasolbrännare eller liknande här hemma men jag ska flytta hojen till en polares däckfirma. Där har de allt möjligt som kan komma till användning :D Jag värmde däremot stiftet med varmluftsbrännare (vet inte vad de heter, men man tar bort målarfärg med den) tills stiftet var så varmt att jag knappt kunde hålla i det, sen skruvade jag i och testade igen utan resultat. Om det inte hade varit för gruset/isen på vägen hade jag varit ute och försökt springa igång den, men nu är jag rädd att jag kan råka vurpa den :tungan Får se vad som händer imorn på verkstan och ett nytt stifft får jag köpa i vilket fall som helst.

Det jag inte förstår är hur stiftet skulle kunna vara sönder "innuti" när jag får så bra gnista med det? 1-2cm slår den när jag testar mot ramen. Men jag testar allt för att få den att gå :Bugar för det lilla den gick när den gjorde det så var det gudomligt (för en 125'a :rolleyes: )

Stiftet måste uppnå närmare 450 grader, vilket jag betivlar du gör med värmepicka ;-)


Padde: 100 spänn? Samma stift på biltema för 30
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Tegenfeldt skrev:
När jag nyss hade fått hem min NSR så hade bensinkranen varit öppen hela vägen från Tyskland, och så sugen jag var på att starta den så höll jag på i säkert 20 minunter, men den vägrade starta. Jag gjorde rent tändstiftet men det hjälpte inte heller.
Dagen efter så provade jag att rullstarta henne och efter några svettiga minuter i backen så startade hon, och det har inte varit några problem efter det.

jag tror dock inte det är själva stiftet det är fel på utan det verkar mer som om batteriet helt enkelt inte orkar dra igång motorn :tungan Stiftet ger gnista jovisst, och bytas ska det ändå för säkerhets skull men när jag skulle testa att starta den igen idag kväll så jobbade inte ens kolven. Det vara bara ett svagt surrande och allt ljus fladdrade till. Sen kopplade jag i laddaren och då lät det som vanligt (gnista, bensinen pumpar, de vanliga ljuden:)) Men någon starterfunktion har jag inte på laddaren men det fixar jag imorn när jag kommer till verkstan.

Tjejen jag köpte den av måste helt enkelt ha struntat i att underhållsladda batteriet i vintras:fatta! och den ställdes av redan i september. Men jag har lite pengar över som tur är till att fixa jusst såna här små missar, och till påsklovet ska allt vara klappat och klart, annars.. (har ingen att skylla på men iaf :tungan)

*EDIT*
finfint då var allt klappat och klart! :banana Brännt tändstift i kombination med dåligt batteri och dåligt bränsleflöde men nu är det fixat! Vi ses på vägarna i sommar :rofl :rofl :rofl
 
Last edited:

Extremnatha

Nathalie :)
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Cagiva mito evo *Min Pärla*
Precis

Sharksytem hade ja noll koll på.. ja skulle ju bara köra upp me skiten.. :Bugar

O batteriunderhålning?? sällan.... Vi har inte vari hemma stort sett hela vintermånaderna o inte blir de bättre nu me madrid, grekland o barcelona så man får ursäkta sig... o e de problem kan man ju alltid köpa nytt i ställe för o sitta o mecka..
O trots de är den endå min första kärlek så ta väl hand om den.. :(
 

Extremnatha

Nathalie :)
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Cagiva mito evo *Min Pärla*
P.s

Batteriet va nytt sedan i höstat o underhålls laddat hela vinter..
Pilla inte på chocken om du inte vet vad som händer sedan då !!
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
Extremnatha skrev:
Batteriet va nytt sedan i höstat o underhålls laddat hela vinter..
Pilla inte på chocken om du inte vet vad som händer sedan då !!


hehe exakt så tyckte jag :rofl
ja va killen som var med första gången o kolla på hojen

men men nu går den bra :tummenupp

va blir det för ny hoj för dig :va

//robban
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top