AndersJohansson
Ny medlem
Jag tänkte på varvtalstoppet. Som jag skulle gissa på ligger ovanpå batteriet. Men det är nog urkopplat....
Du märker nog...
Du märker nog...
Damn, en till sak hon inte sa till om, eller inte visste..Padde skrev:Jopp det är ett Shark system, dock nån som ryckt dekalen. Giannelli systemen ser inte alls ut som det som sitter på din hoj. Värken utformningen på expanssionskammaren eller ljuddämparen. Tror du inte att det är ett shark och att dom bara bytt ut ljuddämparen kolla svets fogarna på expanssionskammaren, det är ett shark. Men inget illa om det, det är bra rör.
crackmac skrev:Damn, en till sak hon inte sa till om, eller inte visste..Hur är Shark mot andra rör?
Varvtalsstopped är nog urkopplaten liten svart kabel med kabelsko på right?
Padde skrev:...Kolla upp om du vill köra ostrypt.
crackmac skrev:Hela hojen står i bitar så jag får väl ta och göra det under morgondagen eller nåt
Har ett till litet problem och det är att den inte vill starta längreDen starta perfekt för bara 2-3 timmar sen och jag råkade glömma tanken öppen och choken var öppen fullt ut i kanske 2 timmar. Den står i ett kallt garage.. tror ni den går igång sen när den fått stå av sig det som kan ha samlats eller är det något annat som kan vara fel? Jag får gnista på tändstiftet och batteriet är laddat. Ja kan inte ha kommit åt några kablar när jag plockat av kåporna eftersom den startade som den står innan jag lämnade den. Sen när jag kom tillbaka startade den helt enkelt inte.
Jag kanske bara är lite överkänslig eftersom jag köpte den i förrgår och inte hunnit testa så mycket än men jag är tacksam för alla svar
![]()
DJM skrev:Den har blivit sur..
EDIT: ta bort stiftet och kör några gånger på starten. Då sprutar det upp lite soppa. Sett sedan tillbaka stiftet och prova.
crackmac skrev:Godfuckingdamnit! Den måste ha blivit jäkligt sur, stod och körde den utan stiftet i runt en timme. ~10sec på starten sen två minuters vila, och så igen och igen. Det enda som hände efter 30 minuters behandling var att den hostade till lite lätt![]()
crackmac skrev:Godfuckingdamnit! Den måste ha blivit jäkligt sur, stod och körde den utan stiftet i runt en timme. ~10sec på starten sen två minuters vila, och så igen och igen. Det enda som hände efter 30 minuters behandling var att den hostade till lite lätt![]()
crackmac skrev:Damn, en till sak hon inte sa till om, eller inte visste..Hur är Shark mot andra rör?
Varvtalsstopped är nog urkopplaten liten svart kabel med kabelsko på right?
Fin hoj!crackmac skrev:Har precis köpt en Nsr 125R -00Lite småfix och putsande som måste göras men för priset jag fick den är det värt det!
![]()
![]()
Padde skrev:Ja, prova nytt stift. Du kan ju bränna/rengöra det gammla som anton skriver men stiftet kan vara skadat innuti, går den bra efter du brännt det med gasol brännare så vet du ju att det funkar fint. Ett nytt stift kostar 100 spänn och efter ett hoj köp är det väl nått av det första man byter.
För övrigt fin hoj, dock skulle nog viper stripsen rykt direkt om den skulle vatt i min ägo hehe.
Men jag tycker den ser kanon fin ut.![]()
crackmac skrev:Om det inte hade varit för gruset/isen på vägen hade jag varit ute och försökt springa igång den, men nu är jag rädd att jag kan råka vurpa den.
crackmac skrev:Jag har ingen gasolbrännare eller liknande här hemma men jag ska flytta hojen till en polares däckfirma. Där har de allt möjligt som kan komma till användningJag värmde däremot stiftet med varmluftsbrännare (vet inte vad de heter, men man tar bort målarfärg med den) tills stiftet var så varmt att jag knappt kunde hålla i det, sen skruvade jag i och testade igen utan resultat. Om det inte hade varit för gruset/isen på vägen hade jag varit ute och försökt springa igång den, men nu är jag rädd att jag kan råka vurpa den
Får se vad som händer imorn på verkstan och ett nytt stifft får jag köpa i vilket fall som helst.
Det jag inte förstår är hur stiftet skulle kunna vara sönder "innuti" när jag får så bra gnista med det? 1-2cm slår den när jag testar mot ramen. Men jag testar allt för att få den att gåför det lilla den gick när den gjorde det så var det gudomligt (för en 125'a
)
Tegenfeldt skrev:När jag nyss hade fått hem min NSR så hade bensinkranen varit öppen hela vägen från Tyskland, och så sugen jag var på att starta den så höll jag på i säkert 20 minunter, men den vägrade starta. Jag gjorde rent tändstiftet men det hjälpte inte heller.
Dagen efter så provade jag att rullstarta henne och efter några svettiga minuter i backen så startade hon, och det har inte varit några problem efter det.
Extremnatha skrev:Batteriet va nytt sedan i höstat o underhålls laddat hela vinter..
Pilla inte på chocken om du inte vet vad som händer sedan då !!
SolitudE skrev:bla bla...lacka om fälgarna vita. Det hade vart gudomligt![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |