Ny Hoj

Solid snake

Guest
BlueNinJa skrev:
Mjo det jag har gjort men jag får inte ur honom nå mer :confused:
skrev så här på msn igår med.. :

Johan...GasGas mm säger:
den ska iaf kopplas in i den dära guldiga grjen som avgasport vajern leder till
Johan...GasGas mm säger:
aa
If i go crazy then would you still call me superman.. säger:
Hmm oc då får jag toppfart?=)

över avgasröret in i cylindern går det in en vajer följ den vajern så komemr ud till den guldiga saken du ska koppla in sladden i
Johan...GasGas mm säger:
du kommer få typ en 40 km/h extra på det

jo jag ska förklara det här för dig.. cdi:n ger bara axx.. trottelstopp ger bara bättre bottendrag.. effekt röret ger inte så mycket effekt efter som att den variabla avgasporten blocker det mesta avgaserna som vil ut ur cylinder.. så när du fixar den variabla avgasporten då kommer den vara fullt öppen å då kommer det en jävla massa avgaser ut ur cyllen å då fylls röret upp fullt med power å luft.. vet inte riktigt om det stämmer nån som kan intyga ?

tackar !=) Jag bytte jämnt mot min gasgas Tjäna på det enligt mig ialalfall

En fråga bara: vad är det för n00b du har köpt den av?

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Solid snake skrev:
En fråga bara: vad är det för n00b du har köpt den av?

Haha jo det tycker jag med att det låter lite osannolikt :confused: .. vettefan va det kan vara för fel.. Spela bara dum jag när han förklara :D

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Solid snake skrev:
Ja släng din rs på honom så han dör.
Leta trottelstopp o sånt, kolla var strypningar kan sitta.

Hehe kanske inte :D har redan kollat ... cdi , trottel , sen den där lösa jävla kabeln till höger om batteriet .. :gnissla :gnissla

Matte_Aprilia

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Aprilia RS125 -98
Kollat så avgasporet är inkopplad och fungerar?? Du skrev att du kollat efter kabeln på höger. Hittade du den? och isåfall satte du i den där den ska sitta?

//Mattias

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Matte_Aprilia skrev:
Kollat så avgasporet är inkopplad och fungerar?? Du skrev att du kollat efter kabeln på höger. Hittade du den? och isåfall satte du i den där den ska sitta?

//Mattias

Tror jag hittade de kabeln , var en kabel som var ensammen.. men det jag ite fattar som den andra ägaren säger är att jag ska löda fast den på den guld aktiga cylinderformade grejen . är en vajer/kabel som leder från motorn till den , kan det stämma det ? :confused: :confused:

Matte_Aprilia

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Aprilia RS125 -98
BlueNinJa skrev:
Tror jag hittade de kabeln , var en kabel som var ensammen.. men det jag ite fattar som den andra ägaren säger är att jag ska löda fast den på den guld aktiga cylinderformade grejen . är en vajer/kabel som leder från motorn till den , kan det stämma det ? :confused: :confused:

Jao de är ju avgasmotorn han menar med den cylinderformade saken. Från den ska de gå en kontakt som du ska sätta ihop med en liknande till höger under tanken.

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Matte_Aprilia skrev:
Jao de är ju avgasmotorn han menar med den cylinderformade saken. Från den ska de gå en kontakt som du ska sätta ihop med en liknande till höger under tanken.

Hmm alltså , ska det finnas 2 cylinder liknande versioner som man ska sammankoppla ? :va men det har väl inget med att lösa nått eller?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
BlueNinJa skrev:
Hmm alltså , ska det finnas 2 cylinder liknande versioner som man ska sammankoppla ? :va men det har väl inget med att lösa nått eller?
om det är strömtillförsel till avgasportarna klart att de inte kan öppna.. !!!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...