Ny Honda hornet eller Kawasaki ER6?

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Hade jag fått tag i en Street Triple för omg leverans hade det nog blivit en så'n... Läs lite om den! IF har stoppat den i facket "Sport CLASSIC" med följden att den är billigare att försäkra än till och med min gamla Honda CBF 600SA, fastän den är nästan 50 kilo lättare och med 30 hästar till.

absolutpadda

För evigt, För alltid Björklöven
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
08 kawasaki er6f
kawasaki er6f ,limegreen
jag tycker den våldtar hornet i utseende,försäkring,pris,pris på delar, styrning men inte effekt.
du får också 7000kr att handla för när du köper kawan :p

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
På tal om Hornet...provsatt den nya Horneten för ett tag sedan, jävlar vilken fin hoj! :tummenupp

Men är den inte lite större i chassiet än den förra modellen? (som jag hade som förstahoj)

Mkt stilig hoj är det...

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Nu är jag ingen gammal räv som provkört alla hojar, men att Horneten vinner alla tester låter inte riktigt trovärdigt i mina öron. ER6 sveriges mest sålda hoj de två sista åren i rad, med totalt 830 st nyregistrerade hojar. I stort sätt allt man läser om ER6:an är positivt. De flesta som uttalar sig har aldrig ens kört den (kanske folk i denna tråd, men inte i min umgängeskrets iaf).

Jag skaffade en ER6:a förra våren, som min första mc och är mycket nöjd med valet. Hyffsad effekt, rolig när det svänger och billig försäkring. Att man dessutom får en snygg hoj (min åsikt) om man väljer er6-N och ruggigt fint ljud ur parallell-twinen med annat blås gör affären motiverad.

Men som många andra säger, provkör och skaffa en egen uppfattning.
Hade jag köpt ny hoj idag hade antagligen även jag tagit en Triumph Street Triple, pga utseendet och den högre effekten. Även den har fått överlag positiv kritik i de tester jag läst.

Lycka till med valet!

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
96-DR 650SE
Bra skrivet. Grymt nöjd med min också.
Kan tillägga att det är hyfsat billigt och enkelt att plocka ut 10Hk extra bakhjulseffekt. Om man nu är sån som som gillar att busköra!

Min svarta faran:

Budo

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Ingen
Det blev en lätt begagnad honda till slut.
Nu ska det bara bli varmare också :).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...