Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
- Gick med
- 24 May 2003
- Hoj
- KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Många förare tycker att OEM-däcken är skit men det är alltid gnäll om vad som sitter på oavsett om det Maxxis eller Metzeler som brukar vara KTM standard. Jag har själv aldrig haft problem med dem oavsett märke så mitt råd är att köra slut på dem först så du får egna preferenser så vet du mer om vad du vill ha när du byter...Haha helt rätt av PG, tror jag tänker för mycket inställning ist för köra men kommer ej kunna köra på 3v till pga handen. Håller nu på koppla in handtagsvärme och har lagt på vinterdäck faaan vad drygt inte kunna dra ut och köra. Air Mousse tror jag är det sista "extra" jag kommer fixa till nästa sommar kör ni liknande? Måste fråga ÅF vad för däck jag har, vad dom är till för ? maxxis maxx enduro m-7324 följde med.
Tack för infon
Angående mousse, slang eller Tubliss så är det en smaksak. Det finns mängder av åsikter och jag tycker att det är upp till var och en. Slang kan punkteras och då får man kränga, vilket är enkelt när man väl har lärt sig. Mousse är punkteringsfritt men måste också krängas för att smörjas då och då, annars vulkar de fast i däcket och du måste använda cirkelsåg för att få bort skiten. Det är också betydligt jobbigare att kränga.
Tubliss är väl kanske ett av de bättre kompromisserna men det är som sagt en smaksak. Själv kör jag tjockslang och har hittills aldrig haft en punktering men jag offrar lite fäste för att ha lite mer luft också. Det är som sagt en smaksak vad man gillar och orkar hålla på med
På tävling är dock det inget snack, då är det mousse som gäller. Man vill inte stå ute i skogen och kränga däck när konkurrenterna blåser förbi
Last edited: