Tanken har slagit mig men jag börjar inte känna folk förrän uppsala/sthlm typ. Vandrarhem är ju ett alternativ.. tält= nej???? kanske är som sagt att lyssna på kroppen och stanna där jag måste stanna. Ta det lite som det kommer. tack för tips och råd!
Jag är ganska vältränad, cyklar mycket och började köra hoj -98, och har en grymt bekväm hoj som liksom är gjord för att åka långt och fort, med viss sportighet. Jag tycker att 60 mil är ganska lagom för att det ska vara njutbart.
Du blev mör efter 20 mil, och tänker köra 6 gånger så långt, med ett medel på knappa 90, vilket antingen innebär dryga skyltat på E4 hela vägen, eller väldigt momsat på krokvägar, som är väldigt tröttande, i synnerhet om man är ovan. Då tänker du, jamen, om jag ligger i 100 hela tiden så är det ju tvärlugnt, men varenda korsning, varenda pisspaus, tankstopp, lunch, fika osv tar massor med tid, och sänker det totala medlet enormt mycket. Så ska du pausa 2h, då måste du ju snitta 120kmh i 10h, och då får du stå på rätt rejält. Risken är att du aldrig hinner känna av att du blir trött, och gör ett dumt misstag. Eller så blir du skittrött mitt på skogen någonstans, kanske lite senare på dagen än vad du hade tänkt dig? Om du ogillar tält så är det inte bättre att sova i stället under en gran
Mitt råd är att dela upp det i minst 2 dagar, kanske tom 3, då hinner du köra lugnt, kan planera stoppen och kommer fram hyggligt pigg och glad varje dag. Du slipper dessutom pressa motorväg bara för att hinna fram.