Elliotandersson
Ny medlem
Tjena, är bara lite nyfiken på hur det går till när jag som har a1-kort nu ska ta a2, kommer jag ta ny bild vid uppkörningstillfället eller får jag bara ett nytt kort fast med samma bild som förut? Känns mer rimligt att ta ny bild...?
Vill bara veta om jag ska fixa håret när jag kör upp
EDIT/UPDATE: jag ringde och frågade, de sa att man måste ta en ny bild men det är ingenting man behöver göra innan utan det kan man göra på plats vid uppkörningen. Det lät som om det fanns en fotoautomat vid varje uppkörningsställe! (tjej på transportstyrelsen sa detta)
Dock står det på min tidsbekräftelse för uppkörningen: "OBS - Krav på
digitalt foto innan körprov. Gäller alla behörigheter. Inga
fotomöjligheter finns på Gillinge."
Gillinge svarar inte och trafikverket har stängt
Nu börjar man ju undra om hon i telefon visste vad hon snackade om... Om jag ska ta ett s.k "digitalt foto" innan vart gör man det?
Vill bara veta om jag ska fixa håret när jag kör upp
EDIT/UPDATE: jag ringde och frågade, de sa att man måste ta en ny bild men det är ingenting man behöver göra innan utan det kan man göra på plats vid uppkörningen. Det lät som om det fanns en fotoautomat vid varje uppkörningsställe! (tjej på transportstyrelsen sa detta)
Dock står det på min tidsbekräftelse för uppkörningen: "OBS - Krav på
digitalt foto innan körprov. Gäller alla behörigheter. Inga
fotomöjligheter finns på Gillinge."
Gillinge svarar inte och trafikverket har stängt
Nu börjar man ju undra om hon i telefon visste vad hon snackade om... Om jag ska ta ett s.k "digitalt foto" innan vart gör man det?
Last edited: