Ny knutta!!

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Hej och välkommen säger jag med.

Tänkte bara kolla så du är med i SMC när du har försäkringen hos Folksam då detta ger 10% rabatt och med tanke på sporthojspremier gör det en del pengar, nästan som en present från :tomten

/ Stefan

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Linda`n skrev:
Det är en 99:a!!
dagen innan jag köpte hojjen satt jag och ringde ALLA bolag på regnr, billigast var Yamaha`s egna försäkring.
500kr/mån för helf - Helår (gick inte att ställa av)
Dagen efter köper jag cykeln, och ringer för att försäkra hos Yamaha..... Nu kommer det riktigt roliga!!!!
De vägrade att försäkra R6 och R1????? :huvet (det måsta blivit ett misstag för de hade varit bestämt i 2 månaders tid)

Jag blir så trött!!!
Jag hamnade på folksam till slut.

Kort kommer bara jag får igång USB-kabeln.... :confused:

Antar att det var Länsförsäkringars "Yamaha Power Insurance"? YZF modellerna omfattas INTE av den från & med 2005. Surt.

Kollat IF? Har vart billigast i flera år för mig iaf.

Linda`n

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Black Adder skrev:
Hej och välkommen säger jag med.

Tänkte bara kolla så du är med i SMC när du har försäkringen hos Folksam då detta ger 10% rabatt och med tanke på sporthojspremier gör det en del pengar, nästan som en present från :tomten

/ Stefan
Tack för tipset Stefan.. ska kolla upp detta!!!! :tummenupp

Albert82

Carpe Diem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
CBR600 F
Linda`n skrev:
Jo, jag hinner inte köra mer än kanske som bäst en "snabbis" 1-2ggr/veckan, och eftersom premien ligger på nästan 1,500:-/mån så är det inte så kul och inte kunna använda hojjen oftare!!! Tyvärr det är ju så KUL :tungan
Hej hej..
Välkommen, men hur kommer de sig att du har så dyrt? Jag är 23 o betalar ca 700 i mån. Ja har en så kalllad tjej-försäkring, hel,- och helårsförsäkring!! Vad har du?

Honda Baby

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Honda
Linda`n skrev:
Hej. på er alla.

Sitter här och sörjer för imorgon åker bågen in i vinterdvalan :(
Välkommen hit :) Just det underhålls ladda batteriet bara! Jag la över min med ett mc täcke och startade upp henne en gång under vintern, bara för att höra det ljuva ljudet :tungan Fortsätt och kör fast det blir 1-2 gånger, det är ju alltid 1-2 istället för inget. Idiot som man va :huvet så sålde jag min för jag trodde inte att jag skulle hinna att köra för att vi fick en son i januari. Hade jag vetat va jag vet idag så hade jag aldrig sålt henne. Som tur är så har jag en som jag lånar, för köra det hinner jag :) Sen har man underbara Janne som lånar ut sin pärla till helgen och anmält mig till winter national.
Kör på allihopa tills första snöflingan :yoparty

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Albert82 skrev:
Hej hej..
Välkommen, men hur kommer de sig att du har så dyrt? Jag är 23 o betalar ca 700 i mån. Ja har en så kalllad tjej-försäkring, hel,- och helårsförsäkring!! Vad har du?

Kanske för att det är en R6 och är dyr att försäkra.

Vad har du för självrisk, årsmodell på din hoj :va

Måste fråga..ditt nick...hur kom du på det :confused:

Edit, Jag tycker att tycker har en ganska dyr försäkring (för att vara tjejförsäkring) under förutsättning att det gäller den hojen du har anget i din profil jämfört med vad jag betalar vilket är 375 kr/månaden för en helt ny hoj, hel/hel.

Last edited:

Linda`n

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Albert82 skrev:
Hej hej..

Hej.
ja vad har jag!! Helförsäkring hos Folksam, när alla bolag var så tvär så slutade det med att Trygg Hansa var 200kr billigare totalt på 1 år än vad Folksam var. Men eftersom jag har Folksam som försäkrar allt annat så valde jag dem till slut.
Men vad har du för hoj? och i vilket bolag?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag begriper ärligt talat inte hur ni kan betala 1500 eller mer per månad i försäkring. Det är ju helt vansinnigt! Jag betalar 150.-/månad. HEL/HELÅR. Är det verkligen TIO gånger roligare att köra R6 än min Dakar!? Har svårt att tro det. Lite roligare är det kanske, men jag skulle iaf inte lägga upp ytterligare 1350/månad för att få göra det........... Men det är jag det.......

Linda`n

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Starstriker skrev:
Jag begriper ärligt talat inte hur ni kan betala 1500 eller mer per månad i försäkring. Det är ju helt vansinnigt! Jag betalar 150.-/månad. HEL/HELÅR. Är det verkligen TIO gånger roligare att köra R6 än min Dakar!? Har svårt att tro det. Lite roligare är det kanske, men jag skulle iaf inte lägga upp ytterligare 1350/månad för att få göra det........... Men det är jag det.......

Jo jo jo jo, det tycker även jag... men det var faktiskt så här att jag hade fått offert på hojjen (onsdag) ifrån ett bolag på 500:-/mån, dagen efter (torsdag) åkte jag och köpte hojjen, (fredag) ringde jag och skulle försäkra och då vägrade de försäkra R6 & R1!!!!!
Så där stod man med skägget i lådan..... Jag vart ju så illa tvungen.
Men jag håller med dig, det är därför jag ställde av den i helgen. man hinner inte åka nu så det är värt pengarna man betalar.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Starstriker skrev:

Svar JA! Skulle aldrig tänka tanken att köpa mig en äldre/billigare TRÅKIGARE hoj bara för att den är dyr att försäkra. Då får det hellre vara. Faktiskt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning