Kolvringen måsste kunna flytta sig i spåret då kolven ändrar storlek beroende på temp!
Har du orsakat detta själv? Då rekomenderar ja att fila upp de mycket försiktigt och efteråt kolla så ringen"glider" in i spåret så lätt som den ska och glöm inte att kolla så du inte fått någon vass kant där du filat!
Gör du det bra så kommer de antagligen knappt märkas, men lite, o då menar ja omärkbart lite komp kanske du förlorar!
Var den så när du fick den så försök reklamera!
På en 80cc 2t ja hade som skar så de stog härliga till runt 13k rpm använde ja vinkelslipen me 1mm kapskiva och drog den ett varv runt i ringspåren så att ringarna inte satt fast, sen en snabb "sandpappeershoning" i loppet o den gick i 1.5 år till innan ja sålde den o de märktes aldrig nån skillnad på effekten eller på annat vis! Hade den motorn på en lastmoped som ja körde med till vardags!
Lycka till!