Ny låt... (filmmusik)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jobbar på musiksnuttar åt företagets andra långfilm... Fick förfrågan sedan förra tråden med låten så varför inte dela med sig av musiken! Säg vad ni tycker :)

http://sinnes.ath.cx/songs/Kay-Glockentravel_2004(filmmusik).mp3

Enjoy. Det ska fungera som intro. Bara ett ihopklipp, den är längre "på riktigt".

Naturligtvis blir det bäst i sitt sammanhang till filmen... Men men! Inte mkt att göra åt :D

Håll ögon och öron efter "Hemligheten" som kommer detta året på DVD, min musik!

Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
kajlyl skrev:
SkräckThrillerKomedi.... låter spännande :D
Mer spännande än vad jag gör nu... Musik till en matlagnings-DVD. Typ bingolottobakgrundsmusik. *lol*

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Kay skrev:
Jobbar på musiksnuttar åt företagets andra långfilm..

Denhär funkar aldeles utmärkt. Finns det variationer på instrumentsättningen för olika delar av filmen? Éller kör du olika teman i olika scener.

gladh

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
gladh skrev:
Denhär funkar aldeles utmärkt. Finns det variationer på instrumentsättningen för olika delar av filmen? Éller kör du olika teman i olika scener.

gladh

Inte kommit långt gällande musiken, men detta kommer vara temat, så variationer på det ni hört återkommer i filmen.

Tack för kritiken alla! :Bugar

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Valen skrev:
Ok Kay, jag har lyssnat på din låt & den är helt ok. Få höra ett utlåtande om min senaste låt i gengren "skräck" (positivt eller negativt):
http://valenfisk.tripod.com/song/GabysNightmare.mp3

Cool låt! Väldigt retro... Låter väldigt likt Jean Michelle Jarre... Fräck! :yoparty

Edit: Ladda ner min slutgiltliga version (tror jag) på introsmakrpovet här i tråden högts upp... Ni som laddat ner låten innan, MÅSTE ladda ner den nya och ersätta. Bra mycket fetare... Rätt mkt skilnad nu faktiskt.
Kan ta den härifrån me...

Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Kay skrev:
Cool låt! Väldigt retro... Låter väldigt likt Jean Michelle Jarre... Fräck! :yoparty

Edit: Ladda ner min slutgiltliga version (tror jag) på introsmakrpovet här i tråden högts upp... Ni som laddat ner låten innan, MÅSTE ladda ner den nya och ersätta. Bra mycket fetare... Rätt mkt skilnad nu faktiskt.

Du, den där var verkligen bra! Vad jobbar du mest med? Subtractorn eller Malmström? Antar att det bara handlar om Reason här. :tummenupp

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Kay skrev:
Ladda ner min slutgiltliga version (tror jag) på introsmakrpovet här i tråden högts upp... Ni som laddat ner låten innan, MÅSTE ladda ner den nya och ersätta. Bra mycket fetare... Rätt mkt skilnad nu faktiskt.

Det är bra. Dock känns det som om beatet blir lite tradigt. Iofs så blir musik annorlunda när man får bild till den. Man tenderar att lockas bort från att "djuplyssna".
Jag gillade verkligen stråkarrangemangen och temat. Beat, beatsound och inte minst halvtaktsslagen någon minut in känns "ofärdiga".

Misstolka mig inte för att vara uppnäst elitist, för jag är verkligen genuint imponerad. Hoppas att det ska tolkas som konstruktiv kritik.

:tummenupp

gladh

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Valen skrev:
Du, den där var verkligen bra! Vad jobbar du mest med? Subtractorn eller Malmström? Antar att det bara handlar om Reason här. :tummenupp

Tackar tackar! -Inte bara... Lite CubaseSX med FM7-synt me. :)
Men visst, det är malmsröm OCH subtracrorn. Subben är till basgången, malmströmen är "bliip bliip"-ljuden.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
gladh skrev:
Det är bra. Dock känns det som om beatet blir lite tradigt. Iofs så blir musik annorlunda när man får bild till den. Man tenderar att lockas bort från att "djuplyssna".
Jag gillade verkligen stråkarrangemangen och temat. Beat, beatsound och inte minst halvtaktsslagen någon minut in känns "ofärdiga".

Misstolka mig inte för att vara uppnäst elitist, för jag är verkligen genuint imponerad. Hoppas att det ska tolkas som konstruktiv kritik.

:tummenupp

gladh

-Tackar för den faktiskt konstruktiva kritiken! Och även för komplimangen :) Får se vad som mer kan utvecklas...
Det passar som sagt bättre ihop med film. :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Skitbra! Härligt o sitta o lyssna på så här på kvällen när man lyssnat på musik i flera timmar :)

Har du inget mer du gjort?

EDIT: Va go den va, har suttit o lyssnat på den ´minst 10 gånger nu, kan inte sluta :)

EDIT 2: Hur go som helst! har suttit o lyssnat på den i 1 timma i sträck nu!! :) Askön o sitta o lyssna på som bakgrundsmusik till SH-surfandet så här på småtimmarna när man börjar bli lite småtrött o inte orkar med musik längre... skitgo låt...

Du borde få pris för den! Den är skitgo!!! :)

Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
NSR_Martin skrev:
Skitbra! Härligt o sitta o lyssna på så här på kvällen när man lyssnat på musik i flera timmar :)

Har du inget mer du gjort?

EDIT: Va go den va, har suttit o lyssnat på den ´minst 10 gånger nu, kan inte sluta :)

EDIT 2: Hur go som helst! har suttit o lyssnat på den i 1 timma i sträck nu!! :) Askön o sitta o lyssna på som bakgrundsmusik till SH-surfandet så här på småtimmarna när man börjar bli lite småtrött o inte orkar med musik längre... skitgo låt...

Du borde få pris för den! Den är skitgo!!! :)

*LOL* Det fick jag precis, tack så mkt för komplimangen. Värmer! :)
-det kommer mer. Informerar dig :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kay skrev:
*LOL* Det fick jag precis, tack så mkt för komplimangen. Värmer! :)
-det kommer mer. Informerar dig :D

Nu har jag lyssnat i 1 timme o 30 minuter :Bugar Kan inte sluta, den är så go :)

Perfekta bakgrundsmusiken till SH-surfandet!

JAAA, informera mig isf! vill jättegärna höra fler låtar du gjort, för den här va riktigt bra! :tummenupp

EDIT:Två timmar! :gnissla Vilken go låt....

Men nu går jag o lägger mig, ska spara låten så man kan lyssna på den sen, skulle jättegärna lyssna på nån mer låt du gjort, du är riktigt duktig...! (för duktig måste du väll va om du kan få mig o sitta o lyssna i 2 timmar på samma låt om o om igen? :va :) )

Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
eus skrev:
Använder du ingen hårdvara? :va

Hm... Nej :)
Förvånad? :D Mjukvaruindustrin har gått så långt så det blir mindre o mindre motiverat att köpa dyr hårdvara som ändå är "out of fashion" innan man vet ordet av det. Det FINNS ju tidlösa saker, och jag ska fixa lite grejjer för kommande lön, men det är bara för att det är kul o ratta på knappar o så ;)

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Kay skrev:
Hm... Nej :)
Förvånad? :D Mjukvaruindustrin har gått så långt så det blir mindre o mindre motiverat att köpa dyr hårdvara som ändå är "out of fashion" innan man vet ordet av det. Det FINNS ju tidlösa saker, och jag ska fixa lite grejjer för kommande lön, men det är bara för att det är kul o ratta på knappar o så ;)

Det är mer äkta med hårdvara :7peta :D

Nej, men mina kompisar som gör musik använder en del hårdvara. Har iofs kompisar som bara använder mjukvara också

www.johanbacto.com
www.vajer.org

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...