"ny" ljuddämpare [Bilder]

Soetnows

Vem fan e Fsonn?
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Husaberg 650
Om nån är intresserad så lägger ja in ett par bilder!
Säg gärna va ni tycker oxå :tungan själv blev ja faktiskt rätt nöjd :D
EDIT, ljuddämparn är bara lackad, inte bytt :)

btw, ursäkta bildstorleken !

Före
husaservice011ek6.jpg

Efter
dsc00006lx5.jpg

dsc00004fz6.jpg

Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
måste man montera ner hela hojen när man byter ljuddämpare på en husa:D :tummenupp

Motardwåhlan

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2007
Hoj
Ktm Duke II -02
Blev ju tok bra ju, ska nog göra samma sak på min duke. Var det svårt att få till det bra? Mycket pill?

Soetnows

Vem fan e Fsonn?
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Husaberg 650
Blev ju tok bra ju, ska nog göra samma sak på min duke. Var det svårt att få till det bra? Mycket pill?

Ty :tummenupp!

Svårt tyckte ja inte de va precis, har inte lackat så mycke innan men ja slipade bara ytan först me vanligt sandpapper, sedan me våtslippapper (tror ja de heter) och sedan torkade av me en trasa, sen sprejade på ca 20-30cm avstånd, sen e de bara å se till så färgen inte börjar rinna, sen mellan varje lager vänta ca 5-10 min sen på me mer färg, ja har för mej ja tog 8 lager totalt på min, ganska mycke kanske men men, sen satt ja me varmluftspistolen i ca 45 min, sen torka ordentligt i ett dygn sen på me de på hojen och körde lite grann.. :)

Men märkte att när man har kört så blir färgen lite mjuk, så om man t.ex skrapar på den me nageln eller nåt så kan den lossna lite, men för mej har de inte varit nått problem :tummenupp

Motardwåhlan

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2007
Hoj
Ktm Duke II -02
Tackar för beskrivningen!!! :yoparty

Nu har jag nått att pilla med till helgen!!! Det blev jälkigt snyggt på din hoj :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Men märkte att när man har kört så blir färgen lite mjuk, så om man t.ex skrapar på den me nageln eller nåt så kan den lossna lite, men för mej har de inte varit nått problem :tummenupp

Så blir det när man använder biltemas produkter. Lägg till 50kr så har du en färg som är uv-beständig (inte blir gul i solen) en färg som inte bli mjuk av värmen och får dina byxer att bli svarta osv.

Får hoppet om att dom ska klara att leverera en produkt som är felfri men det har jag aldrig varit med om. Tycker allt är skit och kan inte förstå att jag ändå är där varanan vecka.

Ser ut som färgen ran ut på slutkonen av ljuddämparen, maskerat dåligt eller är det smuts?

Så till saken köpt inte biltema färg!

Soetnows

Vem fan e Fsonn?
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Husaberg 650
Tackar för beskrivningen!!! :yoparty

Nu har jag nått att pilla med till helgen!!! Det blev jälkigt snyggt på din hoj :tummenupp

ty :)

Så blir det när man använder biltemas produkter. Lägg till 50kr så har du en färg som är uv-beständig (inte blir gul i solen) en färg som inte bli mjuk av värmen och får dina byxer att bli svarta osv.

Får hoppet om att dom ska klara att leverera en produkt som är felfri men det har jag aldrig varit med om. Tycker allt är skit och kan inte förstå att jag ändå är där varanan vecka.

Ser ut som färgen ran ut på slutkonen av ljuddämparen, maskerat dåligt eller är det smuts?

Så till saken köpt inte biltema färg!

Ja frågade här och kollade runt lite här å där innan ja köpte färgen, men fick inget bra svar på nån annan färg då, men om de ser förjävligt ut efter ett tag så antingen lämnar ja den till en polare som kan lacka den på jobbet, (kostar dock mer än ja trodde) eller så försöker ja hitta ett slip-on som passar min, har frågat på fastbike i göteborg å han sa att de inte finns många som passar till 02 :gnissla dock att ja kunde köpa en cross ljuddämpare, då skulle man tydligen få lite effekt+ ljud

Sen e ja ju medveten om att de inte kommer att hålla i 5 år, men ja gjorde de mest för synens skull, även om ja själv inte tänker på de så mycke så vet man de å den va riktigt skabbig innan (mer än va de syns på bilden) :3freak

o nä färgen har inte runnit, de e smuts/sot, såg de när ja tog bort tejpen och trodde me de va färg, men de va de icke!

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Skön förbättring! Dra på en logga så ser det ut som du köpt en ny :tummenupp

Soetnows

Vem fan e Fsonn?
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Husaberg 650
Skön förbättring! Dra på en logga så ser det ut som du köpt en ny :tummenupp

Finns inget bra ställe å ha den så den syns, å på insidan e ingen mening ju:va
och isf måste de ju va nått material som inte smälter

Nice svensson :)
Ut o köra nån dag eller ?:)

ty :D köra de vetefan, nu får den stå ett tag tror ja börjar bli dyrt me soppa :tungan btw, beställa hem boots/böxer snart ? :)

Aluminium behöver en speciell grund för att lacken ska hålla bra också!

Alltid lär man sej nått nytt :tummenupp men än så länge har de hållt bra å så länge den inte blir lika röten som innan så e ja nöjd :)

Last edited:

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Finns inget bra ställe å ha den så den syns, å på insidan e ingen mening ju:va
och isf måste de ju va nått material som inte smälter

Täcker sidokåpan så mkt menar du?
Vissa har en metallbit med logga som dem popnitar fast. Annars om det finns värmefast färg i en annan färg så kan du göra en mall o spraya på texten.

Bara en kul grej om man göra den lite mer custom. Annars tycker jag som sagt att det redan ser mkt bättre ut än innan.

Soetnows

Vem fan e Fsonn?
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Husaberg 650
Täcker sidokåpan så mkt menar du?
Vissa har en metallbit med logga som dem popnitar fast. Annars om det finns värmefast färg i en annan färg så kan du göra en mall o spraya på texten.

Bara en kul grej om man göra den lite mer custom. Annars tycker jag som sagt att det redan ser mkt bättre ut än innan.

Aa den täcker rätt mycke, de e isf om man kan få fast en rätt så liten logga eller nått rätt långt bak, men kanske ser lite konstigt ut :va Hade varit enklare om ljuddämparn vart längre!
Men får väl se om ja hittar på nått, tack för tipset iaf :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...