Ny MC-butik/verkstad i Staffanstorp

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Hej!

Jag skulle bara vilja informera om att vi kommer att dra igång en ny MC-butik i Staffanstorp i slutet av veckan (efter en månads slit med lokalen).

Vi erbjuder alla som bokar verkstadsjobb innan den 20/7 10% rabatt (kommer att annonsera detta i helgen men tänkte att ni kan få första tjing). Dessutom så har vi utlovat alla medlemmar i Sydskånes emse 15% rabatt på material i samband med service.

Är det någon som är intresserad av att jobba extra någon helg med att sälja kläder och tillbehör så får ni gärna höra av er.

Ni är alla varmt välkommna till oss (Smidesvägen 2, gamla JME).
Telefon 046-25 66 80 (9-18).
 

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Mr K skrev:

Tack.

Vi har även funderat på att ha öppet en halvtimme extra när ni har ert onsdagsgazz. I och med att vi ligger ganska nära Statoil så kanske vi kan hjälpa till med någon akutreperation eller om någon behöver något omgående. Är det något som kan vara intressant?
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Tonie skrev:
Tack.

Vi har även funderat på att ha öppet en halvtimme extra när ni har ert onsdagsgazz. I och med att vi ligger ganska nära Statoil så kanske vi kan hjälpa till med någon akutreperation eller om någon behöver något omgående. Är det något som kan vara intressant?
Självklart. Hur mycket rabatt får RadicalRiders?
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Vad är det för verksamhet ni ska ha? Bara verkstad eller ska ni sälja prylar också?
 

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
CorbenDallas skrev:
Vad är det för verksamhet ni ska ha? Bara verkstad eller ska ni sälja prylar också?

Vi kommer att sälja tillbehör/kläder, motorcyklar, oljor, slitdelar (bromsbelägg, filter, tändstift osv). Vi kommer dessvärre inte att kunna ta hem orginalreservdelar (men vi arbetar på det, kan inte säga så mycket mer för tillfället). Tyvärr så är det lite svårt att få klart med allt nu när det är semestertider, men det kommer.

"Min" mekaniker har gått servicekurser hos bl.a. Honda, H-D :D , Suzuki, dynojet/powercommander samt har arbetat även med Kawa och Yamaha så han kan sin sak.

Om någon försökt ringa oss under dagen så ber jag om ursäkt för att vi inte har kunnat svara (vi har varit ute på ärenden samt har haft hantverkare i butiken), har ni några frågor/synpunkter och inte får svar i butiken så kan ni ringa på mobilnummer 0707-76 0707 (helst mellan 9-18).
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Låter kanon!

Hej! det låter kanon me fler mc verkstäder.
Kommer ni ha dynobänk o sånt oxå?.
Blir de bra priser o så då kommer man helt klart åka o serva hojen hos Er.
Japp o ha öppet lite extra på onsdagar är nog inte fel,du kan ju höra dej för o samtidigt se hur kundkretsen blir,alltså kan du ha det på prov o se om det ger bra utfall sommar månaderna.
Mvh Peter R1 racer
 

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Ort
SKÅNE
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Vad tar ni för byta Bakdäck har Rennsport hemma
som måste på innan Lördag.

Vilken dag öppnar ni :confused:
 

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
micke.a skrev:
Vad tar ni för byta Bakdäck har Rennsport hemma
som måste på innan Lördag.

Vilken dag öppnar ni :confused:

Jag kan ge dig pris på däckbyte imorgon.

Vi kommer att ha smygpremär till helgen med försäljning av MC samt ta bokningar på service. Vi håller på att lägga golv så butiken blir inte klar förrän ca tisdag-onsdag nästa vecka. Så vi har inte kunnat ta hem så mycket prylar än. Slitdelar, lås och liknande är inga större problem, det får vi hem på ca två dagar (har även en del i lager) men kläder och hjälmar kommer nog att ta någon vecka till innan det kommer på plats.

Tyvärr så kommer vi inte att ha några sporthojar till försäljning till att börja med. Vi hade gärna fyllt hela butiken med R1000 och fireblades :rock men tyvärr så är de ganska svårsålda just nu pga försäkringspremierna (nyförsäljningen är -70%). För att sälja sporthojar så måste man tyvärr sälja dem väldigt billigt och i.o.m. att vi försöker att bara ha hojar i bra skick så blir det lite svårt.

Men, men lite gladare nyheter. Vill ni boka service till 10% rabatt så slå en signal vi har tider från måndag och framåt. Dessutom så tänker vi köra en liten special på onsdag nästa vecka. Köp olja och filter så byter vi det åt er på studs för 125kr (så länge som ni inte kommer med en hoj som det tar timmar att byta på). Ring gärna och boka innan så vi är säkra på att ha ert filter hemma. Vi stannar kvar så länge som det behövs för att byta åt alla (bara inte oljan och filterna tar slut, då får ni givetvis en ny tid) men kommer det många på en gång så hoppas jag att ni har förståelse för att det kan ta lite tid.
 

MarcusR6

Hej o hå!
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Mazda, en vanligt slö
:hej
Lycka till med butiken Tonie. Kommer o tittar en dag när jag fått tillbaka kortet. Mvh Marcus
:tummenupp
 

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
MarcusR6 skrev:
:hej
Lycka till med butiken Tonie. Kommer o tittar en dag när jag fått tillbaka kortet. Mvh Marcus
:tummenupp

Du är supervälkommen :hej Det var ett tag sen sist :D
 

Bastian

Guest
Tackar

Snart varigt hojlös i 2 månader.
Pga en fram-broms som vägrat fungera. :(
Varigt lite här och var för att få den att funka men inget företag har kunnat hjälpa mig.
Men idag fick Prestige Bikes pilla på den i 30minuter sen funkade den :tummenupp
Tackar tackar!
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Det va jag som va inne & frågade om låshållare idag..
ser ju ut som det kan bli riktigt snyggt i lokalen :tummenupp
skriv gärna någonting i tråden när ni fått in era tillbehör så man kan komma & klämma & känna..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top